הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


וידאו: גור קרנף נדיר נולד בספארי ברמת-גן


בספארי בר''ג נולד ביום שישי גור קרנף רחב שפה לבן ונדיר שמשקלו מוערך בלמעלה מ-50 ק''ג. זו ההמלטה השנייה בגן החיות ב-20 השנים האחרונות. האם טנדה מטפלת בו באהבה. ההמלטה שנמשכה דקות ארוכות תועדה על ידי המטפלים בגן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-6-2012




המלטה מרגשת במיוחד בספארי ברמת גן: בתום היריון של שנה וחצי, בשעה 14:00 בצהרי יום שישי 15.6.12 המליטה הקרנפה טנדה קרנפון לבן ונדיר במשקל של כ-50 ק''ג. רק היום (א') נודע כי הולד הוא זכר, מכיוון שקשה לקבוע את מינו מיד לאחר הלידה.

בשבוע האחרון הבחינו המטפלים בסימנים מקדימים שכללו התמלאות העטינים של טנדה וכן דחיקתו של טיבור בנה הצעיר, בן ה-4.5. ביום שישי בבוקר, כבר היה ברור לכולם כי ההמלטה תתרחש בשעות הקרובות, מכיוון שטנדה התבודדה והתרחקה משאר הקרנפים.

הקרנף שנולד ללא קרן, ניסה במאמץ רב לקום על רגליו ולהתחיל לנוע בכוחות עצמו. טנדה הגיעה לסייע לו ואיפשרה לו גם לינוק. פחות משעה לאחר ההמלטה, הוא כבר עשה הכרות עם ביתו החדש.

טנדה היא קרנפה בת 20 שנולדה בדרום אפריקה, בחוות נטל. ''זוהי ההמלטה השלישית שלה. בהמלטה הראשונה נולד טיבור ובהמלטה השנייה נולד לצערנו ולד מת. כעת נראה כי טנדה מטפלת בקרנפון החדש במסירות רבה. מניסיון העבר, אנו מאמינים כי טנדה תגדל יפה את הקרנפון שנולד כפי שגידלה את טיבור''. אמרה שגית הורוביץ דוברת הספארי.

המטפלים בספארי ברמת-גן הזמינו את הציבור להציע שמות לרך הנולד שמתחילים באות ט' כפי שנהוג בגן, על פי האות הראשונה של האם. אלפי הצעות זרמו ביומיים האחרונים לספארי, ובסופו של דבר נבחרה ההצעה של דורון סקלר, ושמו של הקרנפון יקרא בישראל - ''טרקל'', על שמה של הזואולוגית ד"ר אמליה טרקל שאמורה לסיים את תפקידה בסוף השנה לאחר 30 שנות עבודה בספארי.

הקרנפים רחבי השפה נמצאים בסכנת הכחדה חמורה בכל העולם. מידי שנה נהרגים בטבע כ-300 מהם. בגני חיות ובפארקים מוגנים בעולם נמצאים כיום כ-750 קרנפים לבנים במסגרת תוכנית רבייה עולמית של מינים בסכנת הכחדה, ביניהם גם בספארי ברמת-גן ובגן החיות התנ"כי בירושלים. להמלטה של טנדה השלכות אדירות על מצב הקרנפים והבשורה עליה מכה גלים ותגובות נרגשות ברחבי העולם.