הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרת החקלאות: מחירי הפירות צפויים לצנוח הקיץ


החורף הקר והגשום היטיב עם פירות הקיץ והמגדלים צפויים לשווק השנה תוצרת חקלאית גבוהה בעשרות אחוזים מזו ששיווקו בשנים האחרונות, כך אמרה שרת החקלאות אורית נוקד באסיפת בעלי משקים שנערכה בשבוע שעבר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-6-2012


"במהלך הקיץ הקרוב יוצף השוק בפירות העונה בהיקפים חסרי תקדים". כך אמרה שרת החקלאות אורית נוקד באסיפה השנתית של ''מילואות'' שנערכה בשבוע שעבר. להערכת נוקד, כמות הפרי שתוזרם לשווקים תגדל בכ-50% מהתוצרת ששווקה בשנים האחרונות.

לאור זאת, בכוונת משרד החקלאות לפעול אל מול רשתות השיווק על מנת שאלו יגדילו את הכמויות שהן מתכננות למכור לצרכנים ויביאו בכך להורדה חדה של מחיר הפרי לצרכן. מאחר ויווצרו עודפים, הציעה נוקד להעביר חלק מן התוצרת לעמותות נזקקים. במקביל, פועל המשרד להסרת חסמים לתיעול עודפי הפרי לרצועת עזה. ''השפע הרב של הפירות הוא פועל יוצא של שנת הגשמים הברוכה.'' אמרה נוקד.

באסיפה השנתית השתתפו 25 יישובים מהגליל המערבי. המנכ"ל היוצא יובל אורן סקר את הפעילות הכלכלית והתפתחות מפעלי התשלובת לאורך השנים. אורן ציין בסיפוק את השיפור הכלכלי בקיבוצי התשלובת שברובם סיימו או קרובים להשלים תשלום חובם בהסדר הקיבוצים, דבר שיאפשר להם להשתחרר משיעבודי הבנקים.

המנכ"ל הנכנס און ברזילי, ציין כי מילואות הקימה בשנה האחרונה חברת ייצוא פירות תחת המותג "גליל אקספורט" בעקבות מקריסת "אגרקסקו" וכבר בשנתה הראשונה רשמה הישג כשהיקף פעילותה עמד על למעלה מ-70 מיליון דולר.