הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לבקשת המגדלים: קנט שיפרה את ביטוח הבוטנים לשנת 2012


החברה הוסיפה רמות ביטוח חדשות למגדלים בצפון. סכום הפיצוי המירבי גבוה יותר ורמות הביטוח נבדלות זו מזו בהשתתפות העצמית במקרה של נזק כמותי ואיכותי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-6-2012


לבקשת מגדלי אגוזי האדמה, שיפרה חברת קנט בימים האחרונים את הביטוח לשנת 2012, והוסיפה רמות ביטוח חדשות לחקלאים בצפון.

ברמות הביטוח החדשות (ד', ה', ו') סכום הפיצוי המירבי גבוה יותר והן נבדלות זו מזו בהשתתפות העצמית במקרה של נזק כמותי. ביטוח אגוזי האדמה מגן מפני נזקים באגוזים החשופים בעיקר לנזקי גשם, מחלות, מזיקים והשפעות תנאי מזג אויר חריגים.

ביטוח אגוזי האדמה (בוטנים) נעשה עפ"י אזור הגידול. באזור צפון הארץ מציעה קנט שש רמות של כיסוי ביטוחי בהתאם לשיעור ההשתתפות העצמית של המגדל בדומה לדרום הארץ. בשני האזורים ההשתתפות העצמית תנוע בין 20%-40% בהתאם לפוליסה הרצויה למגדל.

במסגרת הביטוח אותו מציעה קנט, ניתן לבחור בין ביטוח יבול נורמטיבי או ביטוח לפי ממוצע שיווקים. בכדי לבטח על פי ממוצע שיווקים על המגדל להעביר לחברה את נתוני השטח והשיווק עבור ארבע העונות האחרונות (2008-2011) בליווי אישור הקבלן, המועצה לייצור ולשיווק של אגוזי אדמה או כל גוף מוסמך המאושר על ידי קנט. ללא נתונים אלו המגדל באזור הצפוני יבוטח לפי יבול נורמטיבי של 420 ק"ג לדונם. הכיסוי הביטוחי כולל גם נזק שנגרם לחציר.