הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הברד בסוף השבוע גרם לנזקים ב-2,000 דונם של מטעים בצפון


מרבית הנזק נגרם למטעים של פירות נשירים, אבוקדו והדרים באזור אצבע הגליל המזרחי. מנכ''ל קנט דוד גינזבורג: ''האירוע מדגיש את החשיבות הקריטית שבהיערכות מתאימה וניהול סיכונים מושכל בחקלאות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-6-2012


רק בשבוע שעבר צויין "היום הארוך בשנה", המסמל באופן רשמי את תחילתו של הקיץ, אך מסתבר שלטבע תכניות משלו. באירוע אקלים יוצא דופן שהתרחש בסוף השבוע האחרון, נפגעו אלפי דונמים של מטעים באזור אצבע הגליל המזרחי.

מקנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, נמסר כי כתוצאה מהגשם הפתאומי שלווה במטחי ברד בעוצמה משמעותית נגרמו נזקים לכ-2,000 דונם של מטעי פירות נשירים, אבוקדו והדרים. הפעם האחרונה בה התרחש אירוע מזג אויר חריג מסוג זה הייתה לפני כעשור.

עד שעות הבוקר התקבלו במשרדי קנט הודעות על נזקים רבים שנגרמו בשטחים חקלאיים השוכנים מזרחית למטולה. פגיעת ברד בפירות נשירים פוגעת באיכות הפרי לשיווק, לעיתים עד כדי מצב שלא ניתן לשווקו כלל. מעריכי קנט מטפלים בימים אלו בהערכת הנזקים.

מנכ"ל קנט דוד גינזבורג אומר כי אירוע זה ממחיש שוב את חוסר היכולת לחזות את מזג האוויר ואת ההשלכות שיכולות להיות לתופעות אקלימיות חריגות. לדבריו האירוע שהתרחש בצפון הארץ מדגיש את החשיבות הקריטית שבהיערכות מתאימה וניהול סיכונים מושכל בחקלאות.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.