הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוויאטנאמים מגלים עניין בטכנולוגיות ישראליות בתחום החקלאות הימית


משלחת מומחי חקלאות מווייטנאם מגיעה לישראל כדי לפגוש חברות טכנולוגיה בתחום החקלאות הימית ולבחון שיתופי פעולה עסקיים. המומחים יבחנו טכנולוגיות ישראליות אותן מבקשת ווייטנאם להטמיע במסגרת רפורמה מקיפה, שנועדה למצב אותה כמובילה עולמית בתחום החקלאות בכלל ובחקלאות ימית בפרט

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-6-2012


לפני כחודש נחתם הסכם לשיתוף פעולה חקלאי בין משרדי החקלאות של ווייטנאם וישראל, והיום (ב') מגיעים הוויטנאמיים כדי "לדוג" חברות טכנולוגיות ישראליות בתחום החקלאות הימית.

שתי המדינות כבר מקיימות שיתופי פעולה חקלאיים, במסגרתם מסייעים משרדי החקלאות והחוץ הישראלים לווייטנאם לפתח את ענף החלב. כעת מעוניינים הווייטנאמים ללמוד מניסיון החקלאות הישראלית גם בענפים נוספים, במטרה לשדרג את שיטות הגידול החקלאי ולשפר את התוצרת במדינה.

משלחת מומחי החקלאות הימית במשרד החקלאות הווייטנאמי מבקרת בישראל בכדי לבחון טכנולוגיות ישראליות אותן מבקשת ווייטנאם להטמיע במסגרת רפורמה מקיפה במגזר החקלאות, שנועדה למצב את אותה כמובילה עולמית בתחום החקלאות בכלל ובחקלאות ימית בפרט.

בראש המשלחת שתנחת בארץ היום, עומדת סגנית ראש מחלקת מדע, טכנולוגיה וסביבה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הווייטנאמי. את המשלחת ילוו אנשי המקצוע ממשרד החקלאות הישראלי, העוסקים בקידום ענפי המדגה בישראל.

לווייטנאם למעלה מ-1000 ק"מ של רצועת חוף ומאות אלפי חקלאים מתפרנסים מדיג ושיווק דגים ופירות ים. במסגרת רפורמה חקלאית כוללת, מתכוונת ווייטנאם להגדיל את חלקה של החקלאות הימית מסך התוצרת החקלאית מ-21% היום עד כדי 33% בשנת 2020.

ביקור המשלחת הינו פרי יוזמה וארגון של הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת בהאנוי, צפריר אסף, הוא שלב נוסף בהידוק היחסים בין המדינות בתחום הטכנולוגיה החקלאית, והוא מתקיים בהנחייתו הישירה של שר החקלאות הווייטנאמי פאט (Phat) שביקר בארץ בתערוכת אגריטק בחודש מאי בהזמנת שרת החקלאות אורית נוקד. בפגישת השרים הציעה השרה נוקד את עזרת ישראל בביצוע הרפורמה ובהטמעת טכנולוגיות חקלאיות ושיטות עבודה מתקדמות בווייטנאם.

תוכנית הביקור הוכנה ע"י אגף הדיג והמחלקה לקשרי חוץ של משרד החקלאות בתיאום עם הנספח הכלכלי בהאנוי. המשלחת תלווה על ידי אנשי האגף ותסייר במספר חברות בהן מפעל "דגת הארץ" בעמק בית שאן, חוות הרבייה בקיבוץ מעגן מיכאל, "אקווה מעוף" ומפעל האצות בקיבוץ קטורה. בנוסף תבקר המשלחת במכון הלאומי לחקר הימים באילת ותקיים דיונים מקצועיים עם מומחים ישראליים מהאקדמיה.

צפריר אסף, הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת בווייטנאם: ווייטנאם מבקשת להשיג מעמד של מובילה עולמית בגידול ויצוא דגים ופירות ים, ולשם כך עליה לאמץ טכנולוגיות שישפרו את הפריון, ייעלו את תהליכי העבודה וישמרו על בריאות העובדים והסביבה. המחויבות של הדרג הפוליטי למהלך היא רבה, ובמדינה עם כלכלה ריכוזית כמו ווייטנאם, המשמעות היא פוטנציאל גבוה ליצוא של חברות ישראליות המייצרות טכנולוגיות ושירותים לתחום זה"

מהמנהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי בשנת 2011, ייצאה ישראל כמעט 3.5 מיליארד דולר של תשומות חקלאיות, כ-50% מהם הם כימיקלים הקשורים לחקלאות. בשנה זו עלה הייצוא בכ-18.5% ביחס לשנה שלפניה. הייצוא המוצרים והטכנולוגיה בתחום הדגה עלה בכ-80% לעומת שנת 2010, לסך של כ-4 מיליון דולר.