הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המועצה לצרכנות: להחזיר הפיקוח על מוצרי חלב בסיסיים


המועצה לצרכנות תובעת מוועדת קדמי לצרף את המלצותיה לדיון בממשלה בנושא המלצות הועדה בשוק החלב. ''הסרת הפיקוח ממוצרי החלב ב-2006 היתה בניגוד להמלצות חברת הייעוץ אפלייד אקונומיקס שהוסתרו מהממשלה'' כמו כן קובעת המועצה כי יש להטיל פיקוח על פערי השיווק האסטרונומיים בפירות וירקות, שמעשירים את המתווכים למיניהם על חשבון החקלאים והצרכנים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-6-2012


המועצה לצרכנות דורשת מועדת קדמי לצרף את המלצותיה לדיון בממשלה בנושא המלצות הועדה בשוק החלב. בין המלצות המועצה - החזרת הפיקוח על מחירי מוצרי העוגן בכל סוגי המזון ובמוצרי החלב בפרט.

המועצה מצאה כי החלטת ממשלת אולמרט להסיר ב-2006 את הפיקוח ממחירי מוצרי החלב הבסיסיים היתה הגורם העיקרי להתייקרותם בשנים האחרונות, שהצטרפה להתייקרות במחירי הדיור והביאה למחאה החברתית בקיץ שעבר. המועצה מציינת בפנייתה, כי התייקרות מוצרי החלב הבסיסיים ב-2006 עמדה בניגוד להמלצות חברת הייעוץ הכלכלי אפליייד אקונומיקס, שפורסמו על ידיה, אך הוסתרו מידיעת הממשלה.

עוד מזהירה המועצה לצרכנות כי המלצות ועדת קדמי עשויות להביא לפתרונות בסוגיית התייקרויות המזון הבסיסי וכלל המזון בטווח הארוך, ואילו בטווח הקצר הן יימשכו ויש לפעול לצעדים נוספים שיביאו לתוצאות מידיות. ''ההתרחשויות האחרונות בתחום המחאה החברתית מוכיחות כי הציבור מתחיל לאבד את סבלנותו לאחר ששנה כבר חלפה מאז פרצה המחאה החברתית, ודבר לא השתנה במחירי מוצרי המזון הבסיסי והמזון בכלל.''

עוד נטען על ידי המועצה לצרכנות כי יש להטיל פיקוח על פערי השיווק האסטרונומיים בפירות וירקות, שמעשירים את המתווכים למיניהם על חשבון החקלאים שזוכים לפרוטות, ועל חשבון הצרכנים שמשלמים הון תועפות. כמו כן המליצה המועצה על מעקב אחרי פערי המחירים בין המרכז לפריפריה, בעקבות התופעה של ניצול הצרכן שאינו יכול ליהנות מתחרות בין המשווקים השונים כפי שהיא קיימת באזור המרכז.

מנכ"ל המועצה אהוד פלג, קרא לוועדת קדמי להמליץ על הקמת צוות בין משרדי למעקב ולבקרה אחר רמת מחירי המזון במשק וימליץ על צעדי תיקון כמענה מתבקש למצב של העדר תגובה מצד הממשלה.