הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נעצר חשוד בגניבת עגלים וכבשים ממשקים חקלאיים בדרום


העצור, תושב דהריה, חשוד בעשרות פעולות של גניבת צאן ובקר מרפתות ודירים ומיוחסות לו גם עבירות רכוש רבות. בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2012, נגנבו בכל הארץ כ-340 כבשים ועזים ו-200 עגלים, רובם בדרום ובנגב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-6-2012


כוחות הביטחון עצרו היום (חמישי) פלסטיני תושב דהריה, בחשד שביצע עשרות פעולות של גניבת עגלים, פרות וכבשים מרפתות ודירים וגם עבירות רכוש רבות. החשוד ניסה לברוח אך נתפס לאחר מרדף קצר. הוא יובא במהלך סוף השבוע לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט שלום בדרום.

פעילות מוגברת של כוחות מג"ב בחודשים האחרונים בדרום ובנגב הצליחה אמנם להפחית את גניבות הרכב והרכוש בישובים הכפריים, אך לעומת זאת, חל גידול חד באירועי גניבות צאן ובקר.

בארבעת החודשים הראשונים של השנה, נגנבו מדירים ורפתות ביישובים החקלאיים בכל הארץ, רובם בדרום ובנגב, כ-340 כבשים ועזים וכ-200 עגלים. הנזק לחקלאים נאמד ב-1.8 מיליון שקלים. ידוע כי חלק מהכנופיות פועלות מאזור הר חברון, בדרך כלל בשיתוף פעולה עם ארגוני פשע בישראל. על פי נתוני ארגון מגדלי הבקר, בשנת 2011 נגנבו בישראל 2480 ראשי בקר וצאן, עליה חדה של 58% לעומת השנה הקודמת.

בחודש שעבר עצר כוח של משמר הגבול חוליה של גנבי בקר באזור חבל לכיש, תושבי הכפר עידנא בשנות ה-20 לחייהם. לחשודים מיוחסים עשרות מעשי גניבה של בקר מרפתות במושבי חבל לכיש.

התאחדות מגדלי בקר פנתה לפני כחודשיים לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ולראשי המועצות האזוריות בדרום ובנגב, על מנת שידרשו ממפקד מחוז דרום במשטרה להגביר את פעילות כוחות המשטרה במחוז, כדי לבלום את גל הגניבות.