הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שני עונשי מאסר בפועל נגזרו על נאשמים בפשיעה חקלאית בצפון


במקרה אחד הוטל מאסר בפועל של 5 שנים ופיצוי כספי על שני נאשמים שהורשעו בגניבת ציוד חקלאי. גזר דין נוסף של 31 חודשי מאסר בפועל ופיצוי הוטל על נאשם שהורשע בגניבת ציוד מרפתות בצפון. ארגוני מגדלי הבקר: ''בשני התיקים קיים ביטוי למדיניות המחמירה כנגד העבריינים בה נוקטים בתי המשפט לאור התרחבות תופעת הגניבות והשחתת רכוש חקלאי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  3-7-2012


בית משפט השלום בנצרת, הטיל בשבוע שחלף שני גזרי דין מחמירים של מאסרים בפועל כנגד נאשמים שהורשעו בעבירות של פשיעה חקלאית בצפון.

בפסק הדין הראשון הטיל כבוד השופט דורון פורת עונש מאסר בפועל של 5 שנים על שני נאשמים תושבי השטחים, מוחמד עמארנה ומוחמד עומרי, שהורשעו בגניבת טרקטור ממושב מולדת ובגניבת 2 כלי רכב פרטיים נוספים, האחד מיקנעם והשני מעפולה. כן נגזר על כל אחד מהנאשמים לשלם פיצוי בסך 11,500 ₪ למתלוננים וכן קנס בסך 50,000 ₪, שאם לא ישלמו אותו, ירצו מאסר נוסף לתקופה של 18 חודשים.

בפסק הדין השני הטיל סגן נשיא בית משפט השלום בנצרת, כבוד השופט חנא סבאג, עונש מאסר בפועל של 31 חודשים, כנגד הנאשם סלאח אגבריה אשר הורשע במספר מקרים של גניבת שקי חלבית המיועדים להזנת עגלים. בנוסף, הוטל על הנאשם גם לפצות את החקלאים בסך כולל של למעלה מ-25,000 ₪. הנאשם ושותפו, אשר דינו טרם נגזר, הורשעו בכך שבמהלך החודשים ינואר-מרץ 2012, הגיעו ברכב פרטי למשקים חקלאיים בכפר יהושע, תל יוסף, בית שערים ונהלל, וגנבו משם שקי חלבית, אותם העבירו למקום לא ידוע. בגזר הדין עמד בית המשפט על חומרת התופעה, כמו גם על הפגיעה בחקלאים.

בהתאחדות מגדלי הבקר לחלב וארגון מגדלי הבקר לבשר מברכים בשם החקלאים בישראל, על פעילות גורמי הביטחון בתפיסת הגנבים, על הפעילות הרחבה בשני התיקים שניהל עו"ד תומר שורץ מטעם פרקליטות מחוז צפון, ועל פסיקת בית המשפט. בארגונים אומרים, כי בשני התיקים קיים ביטוי למדיניות המחמירה בה נוקטים בתי המשפט כנגד עברייני הפשיעה החקלאית, לאור התרחבות תופעת הגניבות והשחתת רכוש חקלאי בשנים האחרונות וכי על המדינה לעשות כל שביכולתה להגן על החקלאים מפני מכת הגניבות החקלאיות הפוגעות פגיעה קשה במטה לחמם של החקלאים.