הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בני נוער מישראל ישתתפו בתחרות בינלאומית לדבוראים בפארג


שלושה בני נוער ממשפחות דבוראים ותיקות, שנבחרו בזכות מעורבותם הפעילה בגידול הדבורים בשגרת היום יום שלהם, ייצגו את ישראל בתחרות בינלאומית לדבוראים צעירים בפראג

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  8-7-2012


שלושה בני נוער ייצגו את ישראל בתחרות בינלאומית לדבוראים שתתקיים בפראג בתאריכים 9-12 ביולי.

שלושת הדבוראים הצעירים שנבחרו על ידי מועצת הדבש הם: שניר אופיר (16) מקיבוץ עין חרוד, שחר חורש (15) מכרכור, וטליה אשורי (15) ממושב צרופה. הם יתחרו עם נערים ונערות דבוראים מגרמניה, אנגליה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד, רוסיה ועוד.

השלושה נבחרו בזכות מעורבותם הפעילה בגידול הדבורים בשגרת היום יום שלהם. בין המבחנים, הבגרויות, החוגים ושיעורי הבית, הם משלבים עבודה בכוורות ובטיפול בדבורים. בתחרות הבינלאומית ביזמת ממשלת צ'כיה וארגוני הדבוראים של צ'כיה ואוסטריה, יתבקשו הדבוראים הצעירים להפגין את יכולותיהם המקצועיות בגידול דבורים, ישתתםט בסדנאות בטיפול וגידול דבורים, ויתחרו בקטגוריות השונות של התחרות - עבודת הכוורת, ידע בדבוראות, התמודדות עם הטיפול בדבורים, מיומנויות שימוש בכלי העבודה של הדבוראים ועוד.

מנכ"ל מועצת הדבש הרצל אבידור מברך את הדבוראים הצעירים מברך את הדבוראים הצעירים ואומר כי ''בתקופה קריטית זו לענף הדבורים, בה אנו שותפים לבעיה כלל עולמית של היעלמות שליש מהן, המטרה הינה להביא למודעות את חשיבותו ותרומתו של ענף הדבורים עבור האדם. הדבורה הינה המאביקה העיקרית לגידולי החקלאות מהצומח ולכן הסכנה הינה ממשית, למרות שרוב הציבור אינו מודע לה. הדבוראים הצעירים שייצגו אותנו, הינם בנים של משפחות דבוראים ותיקות, הקרובים מאוד לנושא ולמקצוע ומאוד מתרגשים מהתחרות הקרבה. אני מקווה, כי באמצעות התחרות נביא להכרה בענף חשוב זה שגם יקרב את הדור הבא של הדבוראים". אבידור מאחל לשלושה הנערים הצלחה בתחרות ומייחל להמשך העשרת הידע החשוב בתחום.