הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נעצרו חשודים בהברחת ביצים מהרשות לשטחי ישראל


המשטרה עצרה הבוקר עשרה בני אדם בחשד להברחת 8,000 תבניות ביצים משטחי הרשות הפלסטינאית לישראל. הכנסת ביצים לגבולות המדינה אסורה על פי החוק בשל העובדה כי מדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-7-2012


משטרת ישראל עצרה הבוקר (ג') עשרה חשודים ברשת שהבריחה 8,000 תבניות ביצים מהשטחים לישראל. קדמה למעצר חקירה סמויה שהתנהלה בשיתוף יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות ורשות המסים.

החקירה חשפה חשדות לשורה של עבירות, לרבות שוחד, ביצוע עבירה העלולה להפיץ מחלה במזיד, עבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. במהלך החקירה עלה החשד כי ברשת שותפים מנהלים, מובילים, מפיצים, נהגים ומאבטחים במעברים מהשטחים לישראל. על פי החשד, הסחורה הוחדרה לישראל, כאשר חלק מהביצים הוחתמו בזיוף, וחלק נמכרו בשווקים ברחבי הארץ כביצים לבנות. עוד עלה בחקירה כי הביצים הוחזקו בתנאים לא נאותים, ללא קירור עד למכירתן.

החקירה נפתחה בעקבות פניית מועצת הלול על תופעה הברחת ביצים מתחומי הרשות הפלשתינית למפיצים ישראלים ומשם לרשתות השיווק ולשווקים. החשודים הובאו במהלך היום לדיון להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.
משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים. ניתן לאמת את קיומו של מכון מיון המוטבע על הביצים במועצה לענף הלול, בטלפון: 03-6083271.