הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אירוע ציבורי למען שמירת חולות אשדוד


מחר (ה') תקיים החברה להגנת הטבע בחולות אשדוד אירוע ציבורי לכל המשפחה, למען שמירת החולות המאויימים על ידי תכניות להקמת אזור תעשייה בשטח של 230 דונם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-7-2012


עיריית אשדוד מובילה ומקדמת בימים אלה הקמת אזור לתעשיות עתירות ידע, המשתרע על שטח של כ-230 דונם ובהיקף של 430 אלף מ"ר, בחולות אשדוד.

דיונות החול באשדוד הן שריד כמעט אחרון לחולות הלבנים במרכז הארץ. התכנית להקמת אזור לתעשיות עתירות ידע מוצעת על שטח חולות נדיר, הכולל בין השאר עצי שקמים, בוסתנים ועצי שיטה מלבינה ומשמש בית גידול נדיר למינים שונים של בעלי חיים.

חולות מישור החוף עליהם מתוכננת תכנית אזור התעשייה הדרומי באשדוד הם סביבת חיים ייחודית שאין דומה לה בישראל. ייחודם נובע מצירוף נדיר של גורמים היוצרים "אי אקולוגי" שבו שוררים תנאי קרקע יובשניים באקלים ים תיכוני. רוב שטחי החולות בארץ כבר נוצלו לבניית ערי החוף, לפיתוח תעשייה ולמתקנים צבאיים. החול שנותר נכרה בקצב מהיר כחומר גלם לבנייה. שטחי נוף טבעי של חולות ורכסי כורכר בשטח של 43 קמ"ר בלבד בדרום מישור החוף נותרו כלואים.

על פי חוות דעת של ד"ר בעז שחם, אקולוג וזואולוג, מומחה לזוחלים, באזור חולות אשדוד חיים עשרות מינים של בעלי חיים, עשרה מהם ברשימת המינים האדומים של ישראל. חוות דעת נוספות על ערכיות השטח ניתנו גם מטעם רשות הטבע והגנים והמחלקה לגאוגרפיה ופיתוח סביבתי של אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

החברה להגנת הטבע והפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד פועלים לשמירת חולות אשדוד ולקידום אתר חלופי לאזור התעשייה, הנמצא בצפונה של העיר, קילומטרים ספורים בלבד מהחולות.

מחר תקיים החברה להגנת הטבע אירוע ציבורי ללא תשלום, לכל המשפחה, בסימן שמירה על החולות, הכולל סיורים מודרכים בחולות על ידי מדריכי החברה. הסיורים ייצאו מחניון פארק השקמים באשדוד, החל מהשעה 17:00, מדי חצי שעה, עד 18:30.