הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ועדת הכלכלה החלה לדון בתקנות לקביעת המכסות במשק החלב


משרד החקלאות: ''התקנות מעגנות את המצב הקיים ואין מקום להמתין למסקנות ועדת קדמי''. האוצר: ''הדוח הסופי של ועדת קדמי יוגש בעוד כשבועיים, אפשר היה להמתין; ח"כ יואל חסון דחה את בקשת האוצר: ''לא ברור איזה מההמלצות יאומצו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-7-2012


ועדת הכלכלה של הכנסת, החלה היום לדון בתקנות תכנון משק החלב שהגיש משרד החקלאות, העוסקות בקביעה וחלוקה של מכסות ייצור חלב.

נציגת משרד החקלאות אפרת אביאני, ציינה כי התקנות מסדירות את קביעת המכסות ליצרני החלב. "המשרד רוצה להסדיר בתקנות את נהלי עבודת ועדת המכסות שפועלת במועצת החלב, ולעגן את המצב הקיים", אמרה.

ח"כ יואל חסון שעמד בראשות הישיבה, ביקש לדעת אם יש הסכמה על התקנות בין משרדי הממשלה השונים. היועץ המשפטי של משרד החקלאות, עו"ד ערן אטינגר, אמר כי אין צורך בהסכמת המשרדים שכן מדובר בתקנות שמתקינה שרת החקלאות, באישור הוועדה, מתוקף חוק החלב. לדבריו, "ככל שלמשרד ממשלתי אחר יש הסתייגויות הוא יכול לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, אם ההסתייגות היא משפטית, או ליזום הצעת החלטה בממשלה – והצעדים הללו לא ננקטו". אבאני התייחסה לדוח ועדת קדמי ואמרה כי הדוח טרם פורסם, מה גם שהתקנות הוגשו לוועדה באיחור של כשלושה חודשים, ואם יידרשו שינויים אפשר לתקן את החוק או את התקנות בהתאם.

נציגת האוצר, עו"ד לירז דמביץ כהן, אמרה בתגובה כי ישנה דרך אחרת של שיתוף פעולה רגיל. לדבריה, בוועדת קדמי התקיימו דיונים רציניים והדוח הסופי שלה אמור להתפרסם בעוד כשבועיים, לכן אפשר היה לחכות לפרסום. ח"כ חסון הגיב לדברים ואמר כי הוועדה תמשיך באישור התקנות מאחר שהדבר נמצא בידי שרת החקלאות בלבד. הוא ציין כי גם לאחר פרסום הדוח הסופי של ועדת קדמי לא ברור איזה מן ההמלצות יאומצו בסופו של דבר בממשלה, לכן לאור האיחור בהגשת התקנות הוא לא מוצא לנכון להמשיך ולהמתין.

במהלך הדיון היום אישרה הוועדה את פרק ההגדרות בתקנות וכן החלה לדון בפרק העוסק בקביעת המכסות וחלוקתן ואישרה את הסעיפים הנוגעים לעקרונות הכלליים בקביעת המכסות והסעיף הנוגע לקביעת מכסה שנתית ליצרנים. מפאת קוצר הזמן הוועדה לא סיימה לאשר את כל התקנות והיא תמשיך לדון ולאשר את התקנות בהקדם.