הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חוות מזור תובעת את רשות הטבע והגנים


לטענת חוות מזור, אי מתן ההיתרים למשלוח הקופות לניסויים בחו''ל גרם לה להפר התחייבויות כלפי מעבדת המחקר האמריקאית SNBL וחברת תרופות גדולה, וכן לפגיעה במוניטין שלה. התביעה בסך 3 מליון שקלים הוגשה נגד הרשות, המנכ''ל העומד בראשה וראש חטיבת האכיפה. השר ארדן: ''חוות מזור לא בוחלת בכלום ומנסה להטיל אימה אישית על בכירי הרשות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-7-2012


חוות מזור הגישה אתמול (ב') תביעה משפטית כנגד רשות הטבע והגנים והעומדים בראשה בסך של 3 מליון שקלים, בגין פגיעה במוניטין החווה. התביעה הוגשה ישירות גם כנגד מנכ"ל הרשות וראש חטיבת האכיפה.

לטענת חוות מזור, אי מתן ההיתרים למשלוח הקופות לניסויים בחו''ל גרם לה להפר התחייבויות כלפי מעבדת המחקר האמריקאית SNBL וחברת תרופות גדולה.

בכתב התביעה נכתב כי רשות הטבע והגנים מסרה לחווה כי תאפשר לה יצוא קופים ילידי החווה בשנת 2011. בהסתמך על כך, נטען בתביעה, התקשרה החווה עם מעבדת המחקר SNBL ליצוא הקופים לצורך מחקר לפיתוח תרופה לדלקת פרקים. בדצמבר 2011 הוגשה בקשת משלוח ל-90 הקופות מהחווה. "הנתבעים לא מילאו חובתם והשתהו בהנפקת ההיתרים והעלו דרישות שונות", מציינת התביעה. חוות מזור הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי בפ''ת בדרישה לזרז את מתן ההיתרים, אך בעקבות ערעור שהגישו ארגוני בעלי החיים לבג"ץ פסק בית המשפט כי החווה תוכל להטיס לניסויים רק קופים שנולדו בחווה ולא ניצודו בטבע.

בעקבות זאת פנתה החווה לקבלת ההיתרים הנדרשים על פי המגבלות החדשות, אך לטענתה פניות אלה לא זכו לכל התייחסות. ''החווה נקלעה למצב בו ההתחייבויות ל-SNBL הופרו וכך גם התחייבות לחברת התרופות. הנתבעים גרמו לחווה להפסדים כבדים ולפגיעה בחווה ובמוניטין שלה אשר עמדה בעבר בכל ההתחייבויות שלה".

השר גלעד ארדן: חוות מזור מנסה להטיל אימה אישית על בכירי הרשות

''חוות מזור לא בוחלת בכלום. עכשיו מנסה להטיל אימה אישית על בכירי רשות הטבע והגנים ולהפחיד אותם בתביעת נזיקין אישית של מיליוני שקלים.'' אומר היום השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. ''למרות ניסיונות ההפחדה, רשות הטבע והגנים תפעל לפי המדיניות שהתוויתי כבר בינואר 2011 ותמנע ייצוא קופים לניסויים בחו"ל אלא אם יוכח מעל כל צל של ספק שמדובר בניסוי למציאת תרופה מצילת חיים או מונעת סבל לחולים קשים.''

ארדן הודיע כי ימשיך לפעול מול היועץ המשפטי לממשלה כדי שיאשר את מדיניות המשרד לאסור כל ייצוא מישראל של חיות בר מוגנות, ''מדיניות שלא יושמה עקב התנגדות היועצת המשפטית של משרדי''.

מעמותת תנו לחיות לחיות נמסר: ''אתמול הוגשה תביעה כספית על ידי חוות מזור נגד רשות הטבע והגנים, ממנה עולה כי גם שארית משלוח המוות של כ-40 קופות שנולדו בחוות מזור לא יצא לגהנום שבמתקני SNBL בארה"ב – מעבדת רעילות שעושה ניסויי רגולציה מסחריים אכזריים בבע"ח. מדובר בניצחון אדיר וצעד חשוב נוסף לסגירת הכתם השחור הזה שנקרא חוות מזור. אנו נארגן בקרוב אירוע חגיגי לציון המפלה החשובה הזאת של חוות מזור וניצחון האור על החושך. אנו מבקשים להביע את תמיכתנו ברשות הטבע והגנים ובשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, וקוראים להם לעמוד איתנים מול הבריונות הזאת שמנסה חוות מזור להפעיל, באמצעות תביעות סרק. מי שיודע שהצדק והמוסר לצידו, לא יירתע מתביעות חסרות בסיס כאלו, וימשיך להגן על בעלי החיים בכל מחיר. אנא התעדכנו בימים הקרובים באירועים שיתארגנו.