הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה בישראל: מערך אבטחה ייחודי למגזר החקלאי


חטיבת המוקדים מבית G4S' ישראל' הקימה לראשונה בישראל מעטפת שירות ייחודית למגזר החקלאי הסובל בשנים האחרונות ממספר רב של פריצות וגניבות. מדובר במערך ייחודי לחקלאים, מושבים וקיבוצים המהווה מענה מקצוע ייחודי טכנולוגי ובליווי חברות ביטוח הפועלת במגזר החקלאי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-7-2012


נזקי הגניבות והפריצות במגזר החקלאי עצומים ומסתכמים בעשרות מיליוני שקלים בכל שנה. הגנבים הופכים מתוחכמים יותר ויותר והחקלאים נותרים הרבה פעמים חסרי אונים.

חטיבת המוקדים מבית G4S' ישראל' הקימה לראשונה בישראל מעטפת שירות ייחודית למגזר החקלאי בארץ הסובל בשנים האחרונות ממספר רב של פריצות וגניבות. מדובר במערך ייחודי לחקלאים, מושבים וקיבוצים המהווה מענה מקצוע ייחודי טכנולוגי ובליווי חברות ביטוח הפועלת במגזר החקלאי. לצורך כך, הוקם חדר בקרה ייעודי המפעיל את הצי הגדול בישראל של ניידות סיור הפועלות 24/7 מאילת ועד אצבע הגליל.

חדר הבקרה נשלט על ידי תוכנה מתקדמת ובלעדית מבית "ג'נרל אלקטריק" המותאמת לדרישות משטרת ישראל, חברות הביטוח ומכון התקנים. מוקד הבקרה פועל בסינרגיה מלאה עם משמר הגבול, משטרת ישראל וסיירות הביטחון של היישובים והמועצות ובהתאם לצורך מוזנקות ניידות סיור למקום האירוע.

מעטפת השירות החדשה מעניקה שלל פתרונות אבטחה ומיגון מפני גניבות בקר, צאן וציוד חקלאי ביניהם: תגי בקרה חכמים בטכנולוגיית RFID הכוללים גם ניטור במקרה של חיתוך התג או אוזן הבהמה ושידור המידע למוקד הבקרה. בנוסף, קיימים תגי בקרה חכמים למניעת גניבת ציוד חקלאי כגון: שעוני מים, ברזי השקיה, מחשבי השקיה, טרקטורים ועוד. כמו כן, ניתן לעשות שימוש במערך מצלמות אנליטיות מתקדמות היודעות להתעלם מהפרעות מזג אוויר ולהבדיל בין נוכחות אדם לנוכחות של גופים או חיות קטנות.

שירותים נוספים הינם גלאי נביחת כלב חדשני, המותקן בסמוך לכלב השמירה ומעביר בעת הצורך אותות אזעקה למוקד הבקרה ולחצני מצוקה אישיים מאוכנים GPS לכל חקלאי.

ארז עזרא, מנכ"ל חטיבת המוקדים של 'G4S ישראל': "במהלך תקופה ארוכה נפגשנו עם חקלאים בכל הארץ שהדגישו את חומרת מצבם, וחוסר הביטחון שהם חשים. המערך החדש שהקמנו מעניק הגנה מקסימאלית לחקלאים ומשלב שיתוף פעולה עם משטרת ישראל ומשמר הגבול וגם בכל הפן הביטוחי בקשר עם חברות הביטוח. פתרון זה משתלב עם הפתרון שלנו למיגון גגות סולאריים ייחודי, הפופולארי מאוד בחוות חקלאיות".