הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לימוני ''מלא מיץ'' של חבל מעון גם בקיץ


קיבוצי חבל מעון בנגב המערבי הכניסו לשימוש טכנולוגיות קירור ושימור מיוחדות שמאפשרות את שמירתם של לימוני החורף העסיסיים לשימוש גם בחודשי הקיץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-7-2012


בדומה לכל פירות ההדר, העונה הטובה של הלימונים היא בחורף. השילוב של הלימון במטבח הישראלי מעלה את הביקוש שלו לאורך כל חודשי השנה, אולם איכות הפרי אינה אחידה בכל העונות. הלימונים שנקטפים בקיץ דומים בחלקם לחורפיים מבחינת המראה החיצוני, אולם הם דלים במיץ ואינם עסיסיים כל כך. על פי הערכה בלימוני החורף יש פי 3 מיץ מאשר בלימוני הקיץ.

תודות לטכנולוגיות קירור ושימור מיוחדות שהוכנסו לשימוש בקיבוצי חבל מעון, מתאפשרת שמירתם של לימוני החורף לשימוש גם בחודשי הקיץ. כך חובבי הלימונדות ותיבול סלטים במיץ לימון לא יצטרכו להתפשר על הטעם ויוכלו להנות כל השנה מלימון איכותי.

הלימונים העסיסיים מתאימים במיוחד להכנת לימונדות צוננות, תיבול סלטים ותבשילים. מי ש"התעצלו" עד היום לסחוט לימונים והשתמשו במיץ לימון מוכן יוכלו מעתה לחזור למקור הטבעי והבריא יותר ללא כל מאמץ.

פרדסי הלימונים של חבל מעון הם הדרומיים ביותר במדינת ישראל. לגידול הלימונים בצפון הנגב יתרון מאחר ותנאי היובש מגנים על עצי הלימון מפני מחלות שמכות בהם באזורים הצפוניים יותר. הפרדסים באזור הם צעירים וניטעו במהלך שנות התשעים במסגרת תוכנית "נגב של צמיחה" שיזמה ממשלת רבין.