הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בקעת הירדן: המשטרה הורידה מהכביש 80 פרות ועגלים


כוחות משטרה, צה''ל ורשות שמורות הטבע והגנים הובילו אתמול למרכז הווטרינרי של המנהל האזרחי עשרות בעלי חיים שסיכנו במשך תקופה ארוכה את הנהגים באזור בקעת הירדן. בכביש הבקעה ארעו קרוב ל-20 תאונות, חלקן קטלניות, אשר נגרמו מירידת עדרים לכביש. שני בני אדם נעצרו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  8-8-2012


כביש הבקעה נראה אתמול (ג') כמו סט צילומים של סרט קולנוע. ניידות משטרה, טרקטורונים ובוקרים רכובים על סוסים, נראו כשהם מובילים עשרות פרות ועגלים שהסתובבו בצדי הכביש, במסגרת מבצע ללכידת בעלי חיים המסכנים את הנהגים באזור.

על המבצע המיוחד, שיצא לפועל בכוחות משולבים של המשטרה, צה''ל, רשות שמורות הטבע והמינהל האזרחי, הוחלט לאחר שבאזור ארעו למעלה מ-20 תאונות, חלקן קטלניות, בהן היו מעורבים כלי רכב אזרחיים וצבאיים, ואשר נגרמו בעקבות ירידת פרות ובעלי חיים אחרים לכביש. בהיעדר פיקוח וגידול רשלני של בעלי החיים, שמסכנים את הנוהגים בכביש, הוחלט לצאת למבצע ראשון מסוגו בהובלת משטרת מחוז ש"י מרחב שומרון.

לביצוע המשימה הובאו לבקעת הירדן מתנדבי יחידת הפרשים של מג''ב דרום, שכיתרו שני עדרים של כ-80 פרות ועגלים, וכיוונו אותם לכלי רכב מיוחדים. משם הם נלקחו למרכז הווטרינרי של המנהל האזרחי. שניים מבעלי העדרים נעצרו במהלך האירוע בחשד לעבירות של גידול בעלי-חיים ברשלנות וסכנה לשלום הציבור.

"המבצע לא נגמר היום'' אומר דובר מחוז ש''י פקד דודי אסרף. ''המשטרה תמשיך להוביל פעילויות מסוג זה, במקביל לאזהרות שניתנו למגדלי בעלי החיים באזור כי לא רק הבקר גורם לתאונות הדרכים, אלא גם כבשים, חמורים וחיות אחרות''

כבישי אזור הבקעה 90 וכביש גב ההר 578 מסוכנים ביחוד בלילה בהעדר תאורה. בשני צדי הכביש ישנם מגדלי בקר, צאן וחמורים. המשטרה פונה לציבור הנהגים ומבקשת מהם להיות זהירים ומודעים לכך שבכל רגע נתון יכולים בעלי החיים לקפוץ לכביש. סעו בזהירות !