הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התעללות חמורה בבעלי חיים: נעצרה משאית שהובילה תרנגולי הודו


המשאית הובילה תרנגולי הודו מדרום הארץ לצפונה ביום קיץ חם במיוחד, ללא כלובים ובתנאים סניטריים ירודים. העופות ספגו חבלות קשות ושברים בכנפיים וברגליים. משרד החקלאות מבקש מהאזרחים לפנות בכל חשד של עבירה על חוק צער בעלי חיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  9-8-2012


פקחי משרד החקלאות שהיו בדרכם לפעילות שגרתית בעקבות תלונות של אזרחים על חשד להתעללות בבעלי חיים, נדהמו לראות סמוך לאופקים משאית שהובילה תרנגולי הודו בתנאים מחפירים תוך גרימת נזק והתעללות חמורה בעופות שהובלו בה.

המשאית היתה במהלך נסיעה מדרום הארץ לצפונה והובילה 270 תרנגולי הודו בתא מטען פתוח ביום קיץ לוהט, ללא איוורור מתאים ובתנאים סניטריים לא ראויים.  התרנגולים שהיו זרוקים בתוך המשאית ללא כלובים ''שייטו'' בתוכה וספגו חבטות קשות תוך כדי שהם נזרקים מצד לצד בתוך תא המטען ונחבטים אחד בשני ובדופן המשאית. לחלקם נגרמו שברים וחבלות בכנפיים וברגליים.  פקחי המשרד העבירו את העופות ליעדם במהירות, על מנת למנוע את המשך הסבל שנגרם להם. הנהג שלא היו ברשותו אישורי הובלה או תעודות בריאות זומן לחקירה.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר קורא לאזרחים לפנות למשרד עם כל חשד לעבירה על חוק צער בעלי חיים. פניות בנושא ניתן להעביר אל מחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, באמצעות: דוא"ל ל- welfare@moag.gov.il או לפקס: 03-9681661. את הפניות מומלץ להעביר בתוספת תיעוד.

פרטים נוספים באתר האינטרנט של המשרד.