הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החל ממחר: מחירי הלחם שבפיקוח מתייקרים בשיעור של 6.53%


ממשרד התמ''ת נמסר כי העלייה המחירים נובעת מעלייה חדה של מחירי החיטה בעולם בחודש. בעלי המאפיות: נבקש התייקרות נוספת בתוך כחודש. חה''כ אילן גילאון: ''עוד לא יבשו אותיות הדפוס על העלאת המע"מ וכבר מטילים עוד פצצה על השכבות החלשות''. התאחדות חקלאי ישראל: ''לא צפויות התייקרויות דרמטיות במחירי הירקות והפירות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-8-2012


מחירי הלחם שבפיקוח יעלו החל ממחר 13.8.2012 בשיעור של 6.53%(עלייה של 30-50 אג') כך מוסרת רימונה חן מנהלת תחום תקציבים במשרד התמ"ת. המפקח על המחירים במשרד התמ"ת דוד שטיינמץ חתם על ההיתר להעלאת המחירים.

עליית המחירים נובעת מעלייה חדה של מחירי החיטה בעולם בחודש האחרון, וגרמה להעלאת מחירי הקמח המהווה מרכיב משמעותי במחיר הלחם. גם עליית מחירי הדלק בחודש האחרון תרמה לעלייה במחירים. במשרד התמ"ת ציינו כי זו הפעם הראשונה שמחיר הלחם שבפיקוח עולה במהלך השנה וחצי האחרונות, וזאת לאחר שהמאפיות ספגו עד כה עליות שוליות במחיר החיטה.

בעלי המאפיות הודיעו היום כי הם אינם מסתפקים בעלית המחירים הנורחית, וייתכן כי כבר בחודש הבא יבקשו העלאה נוספת באופן שישקף התייקרות תשומות הייצור במהלך כל השנתיים האחרונות.
ההחלטה להעלות את מחירי הלחם התקבלה לאחר שבשבועות האחרונים פנו ראשי המאפיות אל המפקח על המחירים, וביקשו לייקר את המחיר בעקבות מה העלייה הדרמטית לדבריהם במחירי החיטה המיובאת מארה"ב.

חה''כ אילן גילאון: ''ממשלה מנותקת מהציבור, חסרת כל רסן''

חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) אמרה היום: "שמעתי את ה'בשורה' על ההעלאה הצפויה של מחיר הלחם. החלטתו של שר התמ"ת להעלות את המחיר של מוצר המזון הבסיסי ביותר לאדם ב-6.5% היא החלטה אכזרית. ההחלטה להעלות את מחיר הלחם לקראת החגים בשילוב עם העלאת המע"מ בחודש הבא היא בשורה קשה מאוד לאזרחי ישראל וזו החלטה שאין בה שום חמלה אלא רק אטימות כלפי האזרחים.'' רגב הוסיפה כי "החלטה זו מחדדת את אמירותיי כי הממשלה לצערי מנותקת מהציבור. אני מתכוונת להעלות הצעת חוק לפיה אין להעלות מחיר מוצרים בפיקוח, אלא באישור וועדת הכספים של הכנסת".

יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז אמר כי "העלאת מחיר הלחם היא פגיעה בבטן הרכה של השכבות החלשות". לאחר שסיפסרה בביטחון הלאומי והימרה על גורל האזרחים, עברה הממשלה לכרסם גם בביטחון התזונתי. זו ממשלה שלוקחת מכל יד ומכל פה ללא חמלה וללא דרך, ממשלת אסון חברתית".

ח"כ אילן גילאון ממרץ אמר כי "עוד לא יבשו אותיות הדפוס על העלאת המע"מ וכבר מטילים עוד פצצה על השכבות החלשות. גלגול העלייה במחירי החיטה על הצרכנים היא תולדה נוספת של ממשלה מנותקת מהציבור, חסרת כל רסן, שפוגעת במוצר היסוד החשוב ביותר לפני החגים הקרבים".

התאחדות חקלאי ישראל: לא צפויות התייקרויות דרמטיות במחירי הירקות והפירות

''הבצורת בארה"ב ועליית מחירי גרעיני החיטה והתירס ב-40-50% בחודשים האחרונים יצרו מצב בו מחירי הלחם, החלב, הבשר והעוף עלולים להתייקר באופן דרמטי.'' אומר היום מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן. ''חקלאי ישראל יעשו הכל כדי לספוג את מה שניתן אך על הציבור להבין שלאחר החגים צפויות התייקרויות גבוהות''.

וילן מוסיף ואומר כי מאחר ומדובר במשבר זמני, על הממשלה לנסות ולהתערב ולסייע לציבור הצרכנים ולחקלאי ישראל יצרני הבשר והחלב. יחד עם זאת ובניגוד לפרסומים, לא צפויות התייקרויות דרמטיות במחירי הירקות והפירות. וילן מסביר כי חום הקיץ ישפיע במעט, אך אנו נהנים השנה מיבולי ברכה, בעיקר בענף הפירות. ''אם יוקטנו פערי התיווך של הרשתות, ניתן יהיה לשמור על מחירים סבירים''.

מחירי הלחם החדשים לצרכן כולל מע"מ בהשוואה למחירים שנקבעו ב-8.2.11.

מחירי