הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לשכת עורכי הדין מינתה ועדה להגנת זכויות בעלי חיים


הוועדה התכנסה לישיבת עבודתה הראשונה לגיבוש תוכנית עבודה, כאשר על סדר היום פרשת חוות מזור, סוגיית הצייד בישראל, ניסויים בבעלי חיים וסוגיית תנאי הגידול של תרנגולות בתעשיית הביצים. ראש לשכת עורכי הדין: ''תופעת ההתעללות המכוערת בבעלי חיים שקיימת בישראל מזה שנים, ושלצערנו הרימה את ראשה בחודשים האחרונים, מחייבת לפעול באופן עקבי ותקיף''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-8-2012


לשכת עורכי הדין הודיעה היום (ד') על מינוי ועדה להגנת זכויות בעלי חיים. הוועדה התכנסה לישיבת עבודתה הראשונה לגיבוש תוכנית עבודה, כאשר על סדר היום פרשת חוות מזור העוסקת בריבוי קופים למטרות מחקר מדעי ורפואי, סוגיית הצייד בישראל, הצעת החוק להגברת הפיקוח על ניסויים בבעלי חיים וסוגיית תנאי הגידול של תרנגולות בתעשיית הביצים.

"תופעת ההתעללות המכוערת בבעלי חיים שקיימת בישראל מזה שנים, ושלצערנו הרימה את ראשה בחודשים האחרונים, מחייבת לפעול באופן עקבי ותקיף.'' אמר היום ראש לשכת עורכי הדין בישראל עו"ד דורון ברזילי. ''אני שמח שמעבר לנושאים חשובים כמו משפט, כלכלה, חברה, זכויות אדם ויתר הנושאים שבהם לשכת עורכי הדין מעורבת ופועלת, מוצאת היא מקום לעסוק ולפעול גם בנושאים הנוגעים לחיי כולנו כמרקם תרבותי, סבלני ואנושי".

עו''ד ברזילי הקים את ועדת זכויות בעלי החיים לצד ראש לשכת עורכי הדין, ומינה כיו"ר הוועדה את עו"ד אהוד פלג (המכהן גם כמנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות). ממלאת מקום יו"ר הוועדה תהיה עו"ד בתיה אטינגר מבורך. הוועדה תפעל לניסוח והטמעת מדיניותה בנושא זכויות בעלי חיים, ותפעל, בין היתר, באמצעות חקיקה והסברה, לאכיפה ולפיקוח ההגנה על זכויות בעלי חיים.

עו"ד אהוד פלג: "אני מברך את ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, על הקמתה מחדש של הוועדה להגנת זכויות בעלי חיים ומודה לו על האמון. הוועדה מבטאת את פניו היפות של מקצוע עריכת הדין, המאפשר להיחלץ לעזרת היצורים החלשים והפגיעים החיים בקרבנו, הולכי על ארבע כהולכי על שתיים. הוועדה תקיים דיונים מקצועיים סביב סוגיות משפטיות הקשורות להגנת בעלי חיים, ותפנה במידת הצורך ניירות עמדה מקצועיים למקבלי ההחלטות ברשויות המדינה השונות".