הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל שותפה לפרויקט טיהור מי אגם ויקטוריה


במסגרת הפרויקט המשותף לישראל גרמניה וקניה, יטוהרו ויותפלו המים באגם, ויקודמו שיטות חדשניות לגידול דגים. ישראל תתרום לפרויקט טכנולוגיות ייחודיות, ידע וליווי מקצועי. סגן שר החוץ דני איילון: ''פרויקטים מסוג זה מראים את פניה היפות והאמיתיות של ישראל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-8-2012


סגן שר החוץ דני אילון חתם בקניה על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה, שישפר את איכות חייהם של מיליוני תושבים החיים סביב אגם ויקטוריה באפריקה, שהינו מקור התזונה והפרנסה המשמעותי ביותר עבור המדינות השוכנות לחופיו - אוגנדה, קניה וטנזניה.

אגם ויקטוריה נמצא במרכזה של יבשת אפריקה ונחשב לאגם המים המתוקים השני בגודלו בעולם. בשל בעיות אקולוגיות קשות, מימיו של האגם נעשו בשנים האחרונות עכורים, בין השאר בשל אצות וצמחייה עבותה שיוצרות מרבדים צפופים על המים. גם עימותים אלימים בעשורים האחרונים, הסיטו את תשומת הלב העולמית ממצבו האקולוגי של האגם.

במסגרת הפרויקט המשותף לישראל גרמניה וקניה, יטוהרו ויותפלו המים באגם, ויקודמו שיטות חדשניות לגידול דגים כדי לפתח מקורות פרנסה לכ-5 מיליון תושבים משלוש המדינות. לפי ההסכם, ישראל תתרום לפרויקט טכנולוגיות ייחודיות פרי פיתוח ישראלי, וכן ידע וליווי מקצועיים.

"פרויקטים מסוג זה מראים את פניה היפות והאמיתיות של ישראל, ומחזקים את האחיזה המדינית הישראלית ביבשת אפריקה'' אמר סגן שר החוץ דני איילון. ''בזמן שאיראן מנסה לחדור לאפריקה עם נשק, פצצות וטרור, ישראל מביאה לאפריקה קידמה וסיוע המוניטרי, חקלאי וכלכלה. זה על רגל אחת ההבדל בין משטר האייתוללות הפנאטי והמסוכן לבין הדמוקרטיה הישראלית''.

שגריר ישראל בניירובי, גיל השכל, אמר כי בכוונת ישראל להמשיך בפרויקטים נוספים מהסוג הזה. "הפרויקט התקבל בהערכה רבה. קיבלנו פניות מראשי ממשלה נוספים באפריקה להרחיב את הפרויקט גם למדינות שלהם".