הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הצעת חוק: לקנוס מבקרים שיאכילו בעלי-חיים


ח''כ יואל חסון הודיע היום כי יקדם הצעת חוק הקוראת לקנוס מבקרים שיאכילו בעלי חיים בגני חיות ובפארקים. זאת בעקבות מותו של ג'ירף בחי-פארק בקרית מוצקין. ''יש לבצע חקיקה על מנת להרתיע ולמנוע ממקרים כאלו להתרחש גם בעתיד''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-8-2012


חוסר אחריות של מבקרים והתעלמות משלטי האזהרה הסתיימו במותו של ג'ירף בגן החיות חי-פארק שבקרית מוצקין. ג'אבר, שהגיע לפארק לפני שמונה שנים, נמצא אתמול ללא רוח חיים בחצר בה הוא מוחזק. בנתיחה לאחר המוות נמצא כי סיבת המוות היא חסימת מעיים שנגרמה משקיות ביסלי ובמבה שהוגשו לג'יראף על ידי המבקרים בחי פארק.

בעקבות המקרה, הודיע ח"כ יואל חסון מסיעת קדימה, כי הוא מתכוון ליזום הצעת חוק שיאפשר לקנוס מבקרים שיאכילו בעלי חיים בסכום של עד 5,000 שקלים.

בחי-פארק מבקרים מדי שנה כ-300 אלף מבקרים, ובקיץ מספרם גדול בשל החופש הגדול וקייטנות הקיץ. "כמעט בכל יום אנחנו מזהירים את המבקרים שלא להאכיל בשום צורה שהיא את החיות, אבל כנראה שאנשים לא מתייחסים לאזהרות בעל פה ולשלטים הכתובים", אמר היום מנהל החי פארק אורן גולדברג. "יש במקום מטפלים ושומרים שמסתובבים בכל פינה. יש לנו שלטים של 'האכלה אסורה ומסוכנת'. רוב המקרים הם בסדר, מדובר בקומץ אנשים". גולדברג מבטיח כי מעתה יוצבו יותר שומרים ברחבי הפארק, וכי הוא תומך בקידום הצעת החוק שתאפשר לקנוס מבקרים.

"מותו המיותר של הג'ירף, כמו גם מותם של עוד עשרות בעלי חיים בשנה בגני חיות כתוצאה מהאכלתם על ידי הציבור בניגוד להוראות, מחייבת חקיקה שתקבע קנס כספי.'' אמר היום ח''כ חסון. ''יש לבצע חקיקה על מנת להרתיע ולמנוע ממקרים כאלו להתרחש גם בעתיד, ועם חזרת הכנסת לעבודה סדירה בכוונתי להעלות הצעת חוק שכזו להצבעה''.

אחרי מותו של הג'ירף בחי פארק, יצא צוות nrg כדי לבדוק למה צריך להרחיק פלסטיק מהחיות והאם הישראלים עומדים באתגר










Get Microsoft Silverlight