הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מוקד החילוץ וההצלה של עמותת ''תנו לחיות לחיות'' נסגר


התקציב נגמר, הכלביות מאוכלסות עד אפס מקום, העומס גובר ובעמותה הפועלת למען החיות החליטו לסגור את המוקד. ''התחושה שלנו היא שהמדינה נטשה והפקירה את בעלי החיים''. בעמותה פונים אל הציבור ומבקשים ממנו לפנות לשרים ולדרוש תקציבים ראויים להצלת בעלי החיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-8-2012


''בכאב רב ובעצב גדול אנחנו נאלצים לסגור את מוקד החילוץ וההצלה של תנו לחיות לחיות.'' כך הודיעה היום דוברת העמותה אתי אלטמן. ''העומס על הכלביות והמרפאות תפח ותפח עד שהגיע למימדים מפלצתיים. אנחנו לא עומדים בזה!''

לדברי אלטמן, הכלביות עמוסות, גדושות ומפוצצות עד אפס מקום, כל המרפאות החיצוניות והווטרינרים שאליהם מפנה העמותה את המוני בעלי החיים שנאספים מהרחובות - אשפוזים שעולים כסף רב - מלאים ועמוסים, ואין יותר מקום לאשפז בעלי חיים.

ובזמן הזה, העמותה ממשיכה לקבל פניות וקריאות מכל הארץ לחלץ בעלי חיים במצוקה ולטפל בהם, האמבולנס מתרוצץ בכל הארץ, המתנדבים נותנים כל מה שהם יכולים - אבל זה עדיין לא מספיק. העמותה מתמודדת עם טענות ודרישות מהציבור שמצפה ממנה להיענות לכל קריאה ומתאכזב כשלא ניתן לעשות הכל.

קוראים לציבור: ''שילחו מכתבים לראש הממשלה ולשרים האחראים''

''התחושה שלנו היא שהמדינה נטשה והפקירה את בעלי החיים. לעמותה אין יותר יכולת לבצע את העבודה של המדינה ולכן אנחנו נאלצים לסגור את המוקד לתקופה בלתי מוגבלת.'' בעמותה פונים אל הציבור ומבקשים ממנו לשלוח מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר יובל שטייניץ ולשרת החקלאות אורית נוקד ולדרוש מהם לתת לעמותות תקציבים ראויים שיאפשרו לעמותה להמשיך להציל, לטפל ולשקם את בעלי החיים.

''המצב שבו המדינה סומכת על העמותות והמתנדבים שידאגו לבעלי החיים לא יכול להימשך יותר. 18 שנים אחרי חקיקת חוק צער בעלי-חיים, עדיין מי שצריך לעשות את העבודה זה העמותות. משרד החקלאות נכשל בעזרה לבעלי-חיים. המדינה נכשלה בעזרה לבעלי-חיים. צריך להעביר את החוק למשרד להגנת הסביבה, ולהקצות לנושא את התקציבים הדרושים. אנא – השמיעו את קולכם. אל תפקירו את הכלבים והחתולים שזקוקים לעזרתכם!''.