הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סקסוניה התחתונה חידשה את שיתוף הפעולה המחקרי עם האוניברסיטה העברית


מאז שנת 1977 תומכת מדינת סקסוניה התחתונה שבגרמניה ביותר מ-150 מחקרים משותפים לחוקריה ולאוניברסיטה העברית במגוון תחומי מחקר. האוניברסיטאות ימשיכו בפיתוח שיתוף הפעולה תוך מתן דגש לחילופי סטודנטים וליצירת תנאים נוחים יותר לחוקרים צעירים. נשיא האוניברסיטה העברית: ''שיתוף הפעולה המחקרי עם גרמניה הוא החשוב והמשמעותי ביותר מבחינה אקדמית שיש לישראל, אפילו יותר מארה''ב''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-8-2012


האוניברסיטה העברית אירחה היום (ה') את ראש ממשלת סקסוניה התחתונה שבגרמניה דיוויד מק-אליסטר ואת סגנית הנשיא של אוניברסיטת גטינגן, פרופ' הילטראוד קספר-הנה לרגל חתימת חידוש הסכם שיתוף הפעולה המחקרי בין שתי האוניברסיטאות.

חתמו על ההסכם נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן-ששון וסגנית הנשיא של אוניברסיטת גטינגן, פרופ' הילטראוד קספר-הנה. לפי ההסכם, האוניברסיטאות ימשיכו בפיתוח שיתוף הפעולה המדעי והמחקרי ביניהן וכן יינתן דגש לחילופי סטודנטים וליצירת תנאים נוחים יותר לחוקרים צעירים משני המוסדות.

מאז שנת 1977 תומכת מדינת סקסוניה התחתונה שבגרמניה, בה נמצאת אוניברסיטת גטינגן, ביותר מ-150 מחקרים משותפים לחוקריה ולאוניברסיטה העברית במגוון תחומי מחקר ונושאים בהם היסטוריה גרמנית-יהודית וסוגיות משפטיות בנושא וכן מחקרים חקלאיים, רפואיים ומחקרים במדעי החיים. בחמש השנים האחרונות מהווים המחקרים המשותפים 30% מסך המחקרים המשותפים של האוניברסיטה עם גרמניה.

''שיתוף הפעולה בין האוניברסיטאות יוביל לצמיחה ולשגשוג של המחר.'' אמר היום פרופ' מנחם בן-ששון. ''שיתוף הפעולה המחקרי עם גרמניה הוא החשוב והמשמעותי ביותר מבחינה אקדמית שיש לישראל, אפילו יותר מארה''ב. בתוך גרמניה, מדינת סקסוניה היא הכי חשובה לנו''.

ראש ממשלת סקסוניה התחתונה מק-אליסטר השיב בחיוך כי ''רק עבור המחמאה הזו היה שווה להגיע עד לישראל. מאוד משמח לראות שגם מחוץ לסקסוניה אנחנו זוכים להכרה והערכה''. סגנית נשיא אוני' גטינגן, קספר-הנה הוסיפה כי רק בשנה האחרונה נעשו מספר פרויקטים משותפים ''ואנו שואפים להמשיך זאת ולחזק את חילופי הסטודנטים בכדי להביא להיכרות תרבותית ומדעית מעמיקה והדוקה''.

פרופ' שי ארקין, סגן הנשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטה העברית ציין כי ''שיתוף הפעולה בין האוניברסיטאות אינו נובע מהעבר ההיסטורי בין שתי האומות אלא דווקא מתוך המחשבה על העתיד ומהבנה שניתן ליצור עתיד טוב יותר בעזרת שיתוף הפעולה''.