הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הציפור הנדירה ''חרגולן מנומר'' נחתה באילת


הפעם האחרונה שנצפתה בישראל היתה לפני 27 שנים. החרגולן המנומר היא ציפור שיר קטנה, אוכלת חרקים, מקננת באירופה ובאסיה, ומעבירה את החורף במרכז אפריקה. האירופאים רואים אותה כל יום, אבל כאן בישראל, זהו מופע נדיר אמיתי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  30-8-2012


החרגולן
החרגולן המנומר שנחת באילת. צילום: איתי שני, החברה להגנת הטבע

לאחר היעדרות של 27 שנה מישראל: ציפור נדירה בשם "חרגולן מנומר" נצפתה לפני יומיים בפארק הצפרות באילת. יותם לנרד, נער המתנדב מטעם רשות הטבע והגנים בפארק, שגילה אותה לראשונה אף הצליח לטבע אותה במסגרת מחקר הנערך במקום. יותם מיהר לדווח על הממצא לאיתי שני, רכז אילת והערבה במרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, שהגיע למקום בכדי לוודא ולתעד את הזיהוי.

לדברי שני, מדובר בציפור המגיעה לעיתים נדירות מאד לישראל, והפעם האחרונה שנצפתה בארץ היתה בשנת 1985. שמה של הציפור ניתן לה משום שהיא נעה בעשב ובקנים כמו חרגול. (באנגלית שמה הוא grasshooper). "החרגולן המנומר היא ציפור שיר קטנה אוכלת חרקים, מוכרת כמקננת באירופה ובאסיה, ומעבירה את החורף במרכז אפריקה. לחברינו באירופה זהו מין שנראה באופן יומיומי, אבל כאן בישראל, זהו מופע נדיר אמיתי'' אומר איתי שני.

"בזמן שארגנתי את הילדים ליומם השני בביה"ס ובגנים, קיבלתי הודעת טקסט מיותם שאומרת 'פתחתי את הרשתות הבוקר והציפור הראשונה שטפלתי בה היא חרגולן מנומר!!! אך אין לי מצלמה'. ועכשיו אציג בפניכם את הדילמה: אלו הימים הראשונים של שנת הלימודים והילדים עדיין זקוקים לליווי, לעומת זאת, מעולם לא ראיתי חרגולן מנומר בישראל ואם לא אגיע לתחנה, לא יהיה תיעוד שלו... מזל שאישתי יכלה לטפל בילדים כך שאני יכולתי למהר לתחנה..." כך תיעד איתי שני במצלמתו את הציפור הנדירה לרווחת כל אוהבי הציפורים, הטבע והסתיו.