הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראש השנה בפתח: מחירי הרימונים והתפוחים מזנקים


בהתאחדות האיכרים אומרים כי הפיכתו של הרימון למצרך יקר הנמכר במחיר מופקע של כ-13 ₪ לקילו ברשתות השיווק, על אף שהמגדל מוכר אותו ב-3 שקלים תאט את צריכתו. ''המחיר הגבוה לקראת החג הינו ניצול לרעה של הביקוש לפרי ע''י הצרכנים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  31-8-2012


''מסתבר שהחוצפה אינה מבחינה בין טפל לעיקר ובצע הכסף אינו יודע גבולות וסמלים'' כך אומר נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, לנוכח המחירים הגבוהים של הרימונים והתפוחים, פירות המזוהים כל כך עם חגי תשרי.

בתקופת החגים צורכים הישראלים כ-6,000 טון רימונים, מתוך כ- 11,000 טון לאורך כל השנה. לדברי אמיתי, הפיכתו של הרימון למצרך יקר הנמכר במחיר מופקע של כ-13 ₪ לק''ג ברשתות השיווק, על אף שהמגדל מוכר אותו ב-3 שקלים, תאט את צריכתו.

"זוהי אחת הדוגמאות למצב הבלתי אפשרי שהשוק נתון בו. אין שום קשר בין המחיר בו נמכר הרימון ע"י המגדל למחיר המכירה הסופי ברשתות השיווק. יש כאן ניצול לרעה ושימוש ציני. במקום שהשפע יהפוך למוצר זול לחג לכל בית ישראל, הרימון והתפוח הופכים למוצר יקר ולעתים אף אינם ברי השגה. אין ספק שמחירם הגבוה לקראת החג הינו ניצול לרעה של הביקוש לפרי הישראלי ע''י הצרכנים'' אומר אמיתי.

פער המחירים ברימונים מצטרף לשורה ארוכה של פירות וירקות, בהם ההבדלים בין המחיר שמקבל המגדל לבין המחיר שבו מוכרת אותו רשת השיווק מגיע ל-100% ולעתים אף להרבה יותר. גם תפוחי העץ נמכרים בימים אלה בחלק מרשתות השיווק במחיר של קרוב ל-10 שקלים לקילו, בזמן שהמגדל מוכר אותם בכ-3 שקלים לקילו.

''התאחדות האיכרים מרשה לעצמה הפעם לפנות בפנייה ישירה למשווקים ולרשתות השיווק לעשות למען הציבור בחגיו ולהוזיל את מחיר הפירות הללו כדי שיוכלו להגיע לכל בית ישראל. ההוזלה המתבקשת הינה בפערי התיווך ולא במחיר הזעום שמקבל החקלאי'' מוסיף אמיתי.