הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רקטת קסאם פגעה בסוף השבוע ברפת קיבוץ זיקים


זוהי הפעם הרביעית בה נפגעת רפת זיקים מרקטות שמשוגרות מרצועת עזה. בפעם הקודמת נהרגו במקום 9 פרות. התאחדות מגדלי הבקר לחלב: ''אנו מחזקים את ידי הרפתנים שממשיכים לעבוד ולהפעיל את הרפתות תחת איום רקטות ופצמ''רים ולשלוח חלב טרי למחלבות מידי יום''. הבוקר (א') התפוצצה רקטה בשטח חקלאי במועצה אזורית שדות נגב וגרמה נזק לחממה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  2-9-2012


רקטה ששוגרה מכיוון צפון רצועת עזה בסוף השבוע פגעה ברפת בקיבוץ זיקים. נזק נגרם לסככה והשוקת, טרקטור ותשתיות מים וחשמל באזור הנפילה. זוהי הפעם הרביעית בה פוגעת רקטה ברפת, כאשר בפגיעה הקודמת מתו 9 פרות.

גבריאל אלטמרק (גבו), מנהל הרפת בזיקים מספר כי הרקטה נחתה בזמן חליבת ערב במרחק של שני מטרים בלבד מאחת מסככות הפרות, ממש דקות ספורות לאחר שאחד הרפתנים, נער בן 14 מהקיבוץ, העביר קבוצת פרות מהסככה לחליבה. "הרקטה נפלה 150 מטר ממכון החליבה בזמן שהרפתנים היו בעיצומה של חליבת הערב, הם הספיקו לשמוע את אזעקת הצבע אדום ולהיכנס למרחב המוגן במכון ובנס לא נפגע איש. לצערי אנו מורגלים לאזעקות ולנפילות הרקטות שהפכו כבר מזמן לחלק משגרת יומנו, זוהי הפעם הרביעית שהרפת סופגת פגיעה" אומר גבו.

''אנו מחזקים את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום, שממשיכים לעבוד ולהפעיל את הרפתות תחת איום רקטות ופצמ"רים ולשלוח חלב טרי למחלבות מידי יום.'' אומר מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב יעקב בכר. ''אנשים אלו הם מלח הארץ, אנשי ההתיישבות העובדת וציונים הממוקמים בפריפריה הרחוקה בגבולות המדינה. על ממשלת ישראל לתמוך בענף הרפת וייצור החלב האיכותי בישראל ,על מנת לשמור על ישראל יצרנית ועצמאית ללא תלות בחסדי אחרים''.

בתוך כך, היום בבוקר (א') התפוצצה רקטה בשטחי יישוב במועצה האזורית שדות נגב, שפגעה בשטח חקלאי וגרמה נזק לחממה. "לא הייתי בחממה בזמן הפגיעה, אך התקשרו לעדכן אותי'' סיפר הבוקר החקלאי בצלאל ברוכי. ''זו לא פעם ראשונה שיש פגיעה באזור שלי, אבל אני כבר רגיל לזה, כי אנחנו תמיד שומעים את הבומים. העיקר שלא קרה כלום למישהו, זו השגרה שלנו''. ברוכי הוסיף כי הוא עצמו אינו מפחד, אולם הפועלים שלו לא רוצים לעבוד וכעת הוא מנסה להרגיע אותם על מנת שיחזרו לעבודה.