הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''לילה ראשון בלי אמא'' גירסת הספארי


בתחילת השבוע הגיחו לאוויר העולם בספארי ארבעה עגלי גנו. שלושה מהם היו צמודים לאימם וינקו ממנה, ורק עגל אחד נמצא לבדו, כשהוא תר במשך שעות רבות אחר אימו ומנסה את מזלו אצל הזברות ואף אצל ההיפופוטמים האימתניים. החשש שהגנו הצעיר לא ישרוד את הלילה היה גדול

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  6-9-2012


הגנו
סוף טוב, הגנו ואימו. צילום: ענת גל, הספארי רמת גן

זה יכול היה להגמר אחרת: בשבוע האחרון מצאו את עצמם המטפלים בספארי ברמת גן בתוך "מבול" המלטות של גנו, לאחר מספר שנים בהן לא היו המלטות כלל. ביום אחד, נולדו ארבעה עגלים לארבע אמהות שונות וההתרגשות היתה גדולה.

אולם בשעות הצהרים, השמחה הגדולה התחלפה בחשש כבד. אחד העגלים נמצא בנפרד מעדר הגנו ונצמד מסיבה לא ברורה לעדר הזברות. באופן די מפתיע הזברות גילו בו עניין רב ואחת מהן אפילו ליקקה אותו ונראתה חומלת במיוחד. לאחר מספר שעות הוא הלך לנסות את מזלו אצל קובוסי המים ואפילו אצל ההיפופוטמים האימתניים.

המטפלים שצפו בדאגה במתרחש, חששו שבעלי החיים שסביבו יאבדו את סבלנותם והם יתקפו אותו. בשעות אחר הצהרים מיהרו אל העגל הצעיר וניסו מספר פעמים להצמידו לעדר הגנו, אולם אלה עזבו את המקום והותירו אותו לבדו. כשכל הנסיונות עלו בתוהו, הועלה הרעיון לקחת את הגנו לביתו של אחד המטפלים, אך הידיעה שהסיכויים להשיב אותו לעדר לאחר מכן קטנים מאוד ועלולים לגזור עליו חיי בדידות, גרמה להחלטה להשאיר אותו בשטח הפתוח של הספארי ולקוות שאולי במהלך הלילה דברים ישתנו.

דוברת הספארי שגית הורוביץ מספרת, כי עם רדת הלילה עזבו המטפלים את הספארי בלב כבד, וחששו מאוד מה שיגלו שם בבוקר. אולם למחרת, הם מצאו לשמחתם את ארבעת העגלים ליד ארבע האימהות. ''ככל הנראה האם הצעירה נבהלה מיד לאחר ההמלטה ועזבה את העגל שלה, וכאשר צפתה בכל ההמולה ניסיונותיהם של חיות אחרות להתקרב אליו, היא נבהלה אף יותר. בלילה, כשהרוחות נרגעו, היא הרגישה בטוחה יותר ולקחה את העגל שלה תחת חסותה.'' אומרת שגית.