הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות חקלאי ישראל לרשתות השיווק: אפשרו לכולם להנות מהשפע בשווקים


מזג האוויר החם גורם לנזק בירקות ולמחסור בשווקים. מחיר העגבניות במספר רשתות שיווק זינק לשיא של כ-13 שקלים. לעומת זאת יבול פירות הקיץ גדול העונה אך עדיין נמכר במחירים גבוהים. מזכ''ל התאחדות ישראל: ''החקלאים תורמים גם השנה מאות טונות לצדקה. אני מצפה שרשתות השיווק יעשו צדק ויקבעו מחירים הוגנים לכולם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  9-9-2012


ערב ראש השנה, מחיר העגבניות ברשתות השיווק זינק לשיא של 13.45 שקלים לק"ג (לעומת 4 שקלים בראש השנה אשתקד). עם זאת יש לציין כי בשווקים הפתוחים ובכמה רשתות שיווק אפשר למצוא עגבניות גם במחירים נמוכים יותר.

התייקרות נרשמה גם במלפפונים, כרוב לבן, פלפל אדום, סלק אדום, ירקות עלים ועוד. במשרד החקלאות צופים כי מחירי העגבניות ימשיכו לטפס במהלך החודש: "הירקות פשוט נשרפו בחום של הקיץ וישנו מחסור בשווקים''.

לעומת זאת, החורף הגשום והקר הביא ליבולים גבוהים בפירות, ועדיין, ברשתות שיווק שונות מחירי הפירות מגיעים לסכומים לא הגיוניים. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן, קורא היום לרשתות להקטין את פערי התיווך במוצרי הפירות והירקות, כדי לאפשר למיעוטי היכולת ליהנות מהשפע המצוי בשווקים. ״מזג האוויר השנה הביא ליבולי ברכה בפירות הקיץ הנמכרים ע"י החקלאים בהפסד ואין סיבה שהצרכנים ישלמו עליהם ביוקר. בירקות לעומת זאת ישנה התייקרות זמנית שמקורה בחום הכבד ששרר בחודש אוגוסט ואני מאמין כי בשבועות הקרובים המגמה תתהפך. החקלאים תורמים גם השנה מאות טונות לצדקה. אני מצפה שרשתות השיווק יעשו צדק ויקבעו מחירים הוגנים לכולם״ אומר וילן.