הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות המים: תעריפי המים יועלו בשיעור של עד 5%


הסיבה להעלאת המחירים לדברי רשות המים, נעוצה בעלית תעריפי האנרגיה. ההחלטה הסופית על התייקרות תתקבל לקראת סוף השנה. ח''כ יואל חסון: הציבור לא יוכל לעמוד בכל ההתייקרויות. האוצר צריך להכניס את היד לכיס. צריך לחלק את הנטל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  13-9-2012


''בינואר 2013 יועלו תעריפי המים בשיעורים של עד 5%. תעריפי האנרגיה עלו ולא תהיה ברירה אלא להעלות את תרעיפי המים. בשנתיים האחרונות נשחק התעריף בכ-3% וההתייעלות פיצתה על כך". כך אמר היום מנהל רשות המים אלכס קושניר בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה.

בתשובה לשאלת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) האם התעריף לא יעלה מעבר ל-5% השיב קושניר כי הוא מעריך שלא, אבל לא יוכל להבטיח. ''בקרוב יתקיים הדיון במועצת רשות המים שלאחריו יהיה שימוע ציבורי. בסוף נובמבר או בתחילת דצמבר נדע מה יהיו המרכיבים של התעריף ואז נדע בכמה יעלה התעריף''. אמר קושניר.

ח"כ יואל חסון (קדימה) טען כי הקונספציה שכל המפעל הלאומי נופל רק על הצרכן זה דבר שאין לו סוף. ''הכל הולך להתייקר שנה אחרי שנה, עד שהציבור לא יוכל לעמוד בעלות והאוצר יצטרך להכניס את היד לכיס. צריך לחלק את הנטל". קושניר השיב כי האוצר עוזר בנושאי השבת קולחין ותשתיות ביוב. ריאלית מחיר המים ירד ב-3% בשנה האחרונה.

ח"כ רונית תירוש (קדימה) טענה כי "ראינו שבירדן עשו מחאות שנענו, אפילו ברשות הפלסטינית המחאות נענו ורה"מ נתניהו גם שלח מענק של 250 מיליון שקל. אבל בישראל אנחנו תרבותיים, עושים הפגנות עם זמרים וחוזרים הביתה והממשלה ממשיכה בשלה".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) תבע להחזיר את הפיקוח על מחיר המים לכנסת, ולבטל את התאגידים. לדבריו צריך שהאוצר ישלם על תשתיות מים כמו על סלילת כבישים. על כך ענה היו"ר ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) כי "יש סמכויות שניטלו בעבר מהכנסת, בטרם זמני, ואני לא יודע אם זה היה צעד חכם. הישיבה הזו נקבעה ערב ראש השנה בפגרה בגלל חשיבות הנושא וכדי להביא לא רק למקסימום מקצועיות אלא גם למקסימום רגישות בהחלטה על תעריף המים".

מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח אמר כי במבנה הנוכחי של משק המים אין לראש רשות המים שיקול דעת. ''הוא פועל לפי כללים ולא יכול לאחוז את התעריפים כלפי מטה ולשמור על אותה רמת שירות באספקת המים, מצד שני הוא לא רוצה להעלות תעריפים".

ליליאנה סירקיס, עובדת סוציאלית בעיריית ירושלים, מפורום מים לנזקקים, ציינה את העלייה הניכרת של מאות אחוזים לעומת שנים קודמות במספר המשפחות שמתקשות לשלם את החשבון ומנותקות ממים. "האוכלוסייה שאנחנו מטפלים בה לא תוכל לעמוד בהעלאה נוספת".