הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אפימילק תסייע ב''קרב על החלב'' בין בלארוס לרוסיה


חברת ''אפימילק'' מקיבוץ אפיקים זכתה במכרז של ממשלת בלארוס בהיקף של 12 מיליון אירו לשדרוג מכוני חליבה, שמטרתו להגביר ולשמר את עצמאות ענף הרפת של המדינה. זאת בעקבות חרם שהטילה ממשלת רוסיה על יבוא מוצרי חלב מבלארוס

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-9-2012


חברת אפימילק מקיבוץ אפיקים, הפועלת בענף הרפת בישראל ובעולם תספק לבלארוס מערכות למכוני חליבה, חומרה ותוכנה לניהול עדרי בקר, לשדרוג 135 מכונים במדינה בהיקף של 12 מליון אירו.

השדרוג יאפשר לתעשיית החלב המקומית לספק מוצרים למדינות האיחוד האירופי. עד היום שיווקה המדינה 95% ממוצריה לשוק הרוסי בלבד, אך לאחרונה הטילה רוסיה איסור על יבוא של 1,200 מוצרי חלב מבלרוס. בהודעות שפורסמו בתקשורת נטען שהיצרנים הפרו לכאורה את חוקי האריזה החדשים המקובלים ברוסיה. המהלך פגע קשות בתעשית החלב של בלארוס שנהגה לייצא 95% ממוצרי החלב לרוסיה, וכמו כן במגזר החקלאי המעסיק 10% מעובדי התעשיה בתחום, ורבים נוספים בענפים התומכים בענף הרפת.

בתגובה לאיסור, הגיע נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו להחלטה שענף הרפת צריך להישען על בסיס יציב ופנה לאיחוד האירופי בבקשה להסמכת בלארוס כמשווקת מוצרי חלב למדינות אירופה. לשם כך היה על תעשיית החלב ומוצריה במדינה לעגון תקני איכות מחמירים המקובלים במדינות האיחוד ולשדרג את תעשיית החלב במדינה.

לדברי מנכ"ל אפימילק יובל רחמילביץ, שדרוג מערך החלב הקיים והקמתם של מכוני החליבה החדשים יגבירו את ייצור החלב המקומי של בלארוס ב-50% במהלך השנים הקרובות. ''בבלרוס מצאנו את שילוב האידיאלי בין שותף חזק, אגרסיבי ומקצועי לבין ממשלה תומכת המעוניינת להגביר את ייצור חלב באופן דרמטי. אנו שמחים גם על הקשר עם חברת "פרומטכניקה" שבמשך 12 שנים ייצרה ציוד מתקדם למכוני החליבה במדינתה, כש-42% מתנובת החלב היומית בבלארוס מגיעים מציוד של החברה''.

חברת "אפימילק" בבעלות קיבוץ אפיקים וקרן ההשקעות פורטיסימו קפיטל, הינה החברה המובילה בעולם בתחום הטכנולוגיות לענף הרפת והצאן. החברה הייתה הראשונה שפיתחה והכניסה לשימוש את מד החלב האלקטרוני. בין מוצרי הדגל של החברה: אפילאב – לניתוח מרכיבי החלב תוך כדי החליבה ואיתור מוקדם של בעיות, פידומטר פלוס – למעקב אחר שינויים בהרגלי התנועה והמנוחה של הפרות ומערכת אפיפארם לניהול הרפת. מערכות אפימילק פועלות ביותר מ-50 מדינות בחמש יבשות.

בשנת 2011 היקף העסקאות שנחתמו בין ישראל לבלארוס עמד על 82 מיליון דולרים שעיקרם בתחום החקלאות. בכוונת נשיא בלרוס להעלות את סף הביטוח להשקעות בהיקף 160 מיליון דולרים בשנה. זאת בעקבות שיתוף פעולה בין בלארוס לאיגוד לשכות המסחר בישראל.