הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת SCR תספק ציוד ל-300 מכוני חליבה בבלארוס


החברה העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ניהול וחליבה לרפתות ודירי צאן ומערכות מתקדמות לניטור הפרה והעדר, נבחרה כספק הציוד המרכזי למערכות הניהול, זאת במסגרת פרויקט תכנית אסטרטגית למודרניזציה של הרפתות במדינה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-9-2012


חברת SCR מנתניה תספק במהלך שנת 2012 ציוד ניהול חליבה למעל 300 מכונים בבלארוס, בהם כ-100 אלף פרות, זאת במסגרת פרויקט לאומי ענק של ממשלת בלארוס בהיקף השקעה כולל של כ-300 מיליון דולר.

SCR העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ניהול וחליבה לרפתות ודירי צאן ומערכות מתקדמות לניטור הפרה והעדר, נבחרה כספק הציוד המרכזי למערכות ניהול החליבה והעדר, בשותפות עם Gomelagrokomlekt מבלארוס. שווי העסקה הינו בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. היקף הפרויקט חייב הקמת קו ייצור של SCR בבלארוס, על מנת לעמוד בדרישות המכרז וזמני האספקה. מדובר בפרויקט חשוב וגדול עבור SCR שסיימה את שנת 2011 עם הכנסות בהיקף של כ-50 מיליון דולר, זאת לאחר צמיחה של 40% בהכנסותיה לעומת השנה הקודמת.

ממשלת בלארוס מיישמת באמצעות הפרויקט תוכנית אסטרטגית למודרניזציה של רפתות עד שנת 2015, הכוללת בנייה של 1,200 רפתות חדשות ושדרוג של 800 מכוני חליבה קיימים, בהשקעות גדולות על מנת להגדיל את ייצור החלב אשר הינו ענף יצוא משמעותי של המדינה.

קרוב ל-50% מתפוקת החלב בבלארוס מיועדת ליצוא למדינות מזרח אירופה (בעיקר רוסיה). תפוקת החלב בבלארוס עומדת על כ-5,000 ליטרים בשנה לכל פרה, פחות ממחצית מתפוקת החלב של פרה ישראלית, הנחשבת לבעלת תפוקת החלב הגבוהה בעולם. באמצעות מוצרי SCR וההשקעה ברפתות, מצפה ממשלת בלארוס לייעל ולשפר את תפוקת החלב במדינה.

"ממשלת בלארוס בחרה ב- SCR לספק העיקרי של הציוד לאור העליונות הטכנולוגית של המוצרים שלנו.'' אומר יריב אבישר, מנכ"ל SCR. ''מדובר בפרויקט ממשלתי אסטרטגי עבורנו, עם דריסת רגל משמעותית בשוק בעל פוטנציאל גדול. בכוונתנו להוביל את המאמץ הלאומי של ממשלת בלארוס ולספק מלבד ציוד למכוני חליבה גם מענה טכני ומקצועי לרפתות הכולל ממשק הזנה, חליבה נכונה, וטרינריה והזרעה בשיתוף עם טובי המומחים בישראל. אני מצפה ש-SCR תמשיך לכבוש נתחי שוק חשובים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה הגלובלית של החברה''.

חברת SCR היא מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום ניטור הפרה וניטור העדר ומערכות חליבה לרפתות ודירי צאן. החברה הינה היצרנית הגדולה בעולם של מדי חלב אלקטרוניים ותגים חכמים למעקב אחרי פוריות ובריאות הפרה. נכון להיום למעלה מ-12 מיליון פרות בעולם עושות שימוש במוצרי החברה. מוצרי SCR משווקים ברחבי העולם בערוצי הפצה שונים ובין לקוחותיה נמנים ספקי הפתרונות המובילים בעולם בתחום החליבה : De Laval השבדית ו-Lely ההולנדית.

SCR שהוקמה ב-1976 ממוקמת באזור התעשייה פולג בנתניה, מעסיקה מעל 200 עובדים. ל-SCR חברת בת בארה"ב, וכמו כן נוכחות קבועה בשוק הסיני ובמזרח הרחוק. בשנת 2009 נכנסה קרן טנא, בראשות ד"ר אריאל הלפרין, כשותפה בחברה ומחזיקה כיום כ 37% מהמניות בה.