הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מפעל ''עוף הגליל'' יבצע עבודות שדרוג בבריכות האידוי


שדרוג בריכות האידוי ישפר את הטיפול בריחות המפעל המהווים מטרד סביבתי לתושבי האזור. הפרויקט הינו חלק מהשקעה כוללת של מיליון שקלים שהוקצו למען איכות הסביבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-10-2012


מפעל ''עוף הגליל'' יחל בשבוע הבא בפרויקט עבודות שדרוג בבריכות האידוי, זאת כחלק מהפעילות והראייה הכוללת של המפעל למען איכות הסביבה, שמטרתה המשך שיפור הטיפול בשפכים הנוצרים מתהליך ההכשרה של העופות במי מלח ומניעת ריחות. המפעל שנמצא בקרית שמונה הינו בבעלות החברה לפיתוח הגליל ונחשב למעסיק הגדול באזור, של 300 עובדים.

"תהליך שדרוג מתקדם לבריכות האידוי הינו המשך למגמת המפעל למען תושבי האזור, הסביבה ועובדי המפעל" אומר גדי נתניאל, מנכ"ל מפעל עוף הגליל. "יתכן שבמהלך העבודות יפלטו ריחות רעים, אך לטווח הארוך השדרוג ישפר את אפשרויות המפעל לטיפול בריחות. מטרות של ניהול סביבתי מתפרשות על טווח רחב של זמן ושל אידיאולוגיות לשימור הסביבה לטובת האדם. אידיאולוגיה זאת, בניהול המשרד להגנת הסביבה מכתיבה לנו על תהליכים, השקעות ותחלופות בשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, כך שייווצר פחות זיהום בטיפול בשפכים של המפעלים. אני מקווה, כי פרויקט הביניים לשיפור המערכות יסתיים תוך מספר ימים ומקווה כי הציבור יגלה הבנה".

הטיפול בשפכים וריחות במפעלי מזון הינו אחד מהמשימות הגדולות והלא פשוטות לפניהן עומד כל מפעל בארץ ובעולם, השוכן באזור סמוך לישוב וחשוב לפרנסת התושבים. שדרוג בריכות האידוי נוסף להשקעה כוללת של מעל מיליון שקלים, שהשקיע עוף הגליל בעבודות, במכשור ובהתקנת מערכת נטרול ריח במתקן טיהור השופכין (מט"ש), שיובא במיוחד מאירופה, על מנת למנוע פליטת ריחות מזהמים.

העבודות מתבצעות בתמיכת המשרד להגנת הסביבה, שנציגיו אף בקרו היום במפעל ואשר הביע כבר בעבר את שביעות רצונו משיתוף הפעולה וההשקעה הרבה בקידום הנושא. בעוף הגליל מונתה מנהלת מחלקה מיוחדת העוסקת בכל נושאי איכות הסביבה וזאת בדומה למפעלים אחרים בישראל הלוקחים אחריות על תחום הניהול הסביבתי כחלק מהתפישה של המדינות המפותחות החברות בארגון ה- OECD.