הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח תפוחי האדמה לעונת 2012/13


בעונה החולפת שולמו למגדלי הירקות פיצויים בסוך של כ-45 מליון שקלים, מתוכם כ-7 מליון למגדלי תפוחי האדמה. במסגרת הביטוח שמציעה החברה השנה, יוכלו המגדלים להרחיב את הביטוח הבסיסי לנזקי טבע שרכשה עבורם מועצת הצמחים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-10-2012


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, החלה בחידוש ביטוח תפוחי האדמה לעונת 2012/13. במהלך העונה החולפת שילמה קנט למגדלי הירקות פיצויים בסכום של כ-45 מיליון ₪, מתוכם כ-7 מיליון ₪ למגדלי תפוחי האדמה. עיקר הנזקים נגרמו בעקבות אירועי קרה, סערה וברד המכוסים בביטוח נזקי טבע, ואירועי אקלים חריגים כגון מחלות ומזיקים, המכוסים בביטוח אסונות טבע.
 
במסגרת ביטוח תפוחי האדמה שמציעה החברה השנה, יוכלו המגדלים להרחיב את הביטוח הבסיסי לנזקי טבע שרכשה עבורם מועצת הצמחים (ענף הירקות), באמצעות מילוי טופס פשוט שנשלח בימים אלה למגדלים.
 הרחבת הביטוחים בקנט, , תעניק לחקלאים שקט נפשי וכיסוי ביטוחי רחב ומקיף יותר לעומת הביטוחים הבסיסים, בהם ההשתתפות העצמית גבוהה יותר ורמת הכיסוי עומדת רק על כ-50% מעלויות הייצור. בהצטרפות לביטוחים המורחבים יוכלו המגדלים לבחור בין מספר רמות ביטוח ובכך להגדיל את סכומי הפיצוי, שיועברו ישירות אליהם.
 
בכדי להקל על המגדלים המעוניינים להצטרף לביטוח המורחב, מציע החברה לבטח מראש את כל המזרעים אותם מתכנן המגדל לשתול ולעדכן את החברה לגבי מועדי הזריעה/שתילה המדויקים בעת הביצוע בפועל. כך, במהלך אחד, יוכלו המגדלים לסגור את הביטוח לכל השנה ובמקרה הצורך לעדכן על שינויים. 
 
ביטוח נזקי טבע בתפוחי האדמה מתבסס על יבולים נורמטיביים. ניתן להגדיל יבול זה ע"י הצטרפות לביטוח המורחב והצגת נתוני השטח והיבול המשווק בארבע העונות האחרונות (2008/9-2011/12) לכל זן בנפרד, בחלוקה של סתיו ואביב ובליווי אישור בתי האריזה אליהם שיווקת בעונות אלו. את הנתונים יש להעביר לחברה לפני תאריך הזריעה (הרחבה זו כרוכה באישור מראש ובכתב מקנט). בנוסף, ניתן לרכוש ביטוח גם כנגד מניעת זריעה של זרעי תפו"א אביב. 
 
ביטוח אסונות טבע בתפוחי אדמה, מכסה נזקים הנגרמים כתוצאה מאירוע אקלימי או מחלה או תקיפת מזיקים שלא ניתן היה להתגבר עליהם ושיגרמו לאובדן או העדר של יבול או לתמותת שתילים/צמחים. שיעור ההשתתפות העצמית בביטוח יהיה 30% (למעט בגידולים אורגניים בהם שיעור ההשתתפות העצמית בעת קרות נזק ממחלה או מזיקים הוא 40%) והוא ינוכה משיעור הנזק אותו יקבע המעריך.
 
תאריך אחרון להצטרפות לביטוחים הוא 15 ימים מיום הזריעה/שתילה של החלקה הראשונה של אותו גידול ובכל מקרה 3 ימים לפני קרות מקרה ביטוח.