הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רפת חדשה נחנכה בישוב באר מילכה שעל גבול מצרים


הרפת שהוקמה בהשקעה של 13 מיליון ₪ תספק עד 2.3 מיליון ליטרים של חלב מידי שנה, והיא משותפת לשבעה רפתנים מהמושב באר מילכה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-10-2012


הרפתנים מפריחים את הנגב: בטקס חגיגי נחנכה אתמול (ג') במושב באר מילכה שבמועצה האזורית רמת הנגב, רפת חדשה ומשוכללת שהוקמה בהשקעה של 13 מיליון ₪ ותספק עד 2.3 מיליון ליטרים של חלב מידי שנה.

הרפת החדשה משותפת לשבעה רפתנים מהמושב באר מילכה שהתאגדו על מנת לבסס את הפרנסה ביישוב הספר בפריפריה הרחוקה. חברת "פרוג'קט בר" הקימה ותלווה את הפרויקט בשנותיו הראשונות. במסגרת השלב הראשון בפרויקט, נבנו סככות לפרות, מכון חליבה, מרכז מזון, יונקיה, משקל גשר ובור טבילה. עובדי הרפת הם תושבי באר מילכה ואליהם מצטרפים ארבעה סטודנטים מווייטנאם, שהגיעו להשתלמות בת שנה, בה ילמדו את ענף החלב ויחזרו כעובדים ברפת גדולה בארצם. הרפת הותאמה ל-250 חולבות ובעתיד היא צפויה להתרחב ולהכיל עד 1000 פרות, כאשר השקעות השלב הראשון צפויות להחזיר את עצמן בתוך כחמש שנים.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אמר בטקס כי ''הרפת החדשה הינה תשובה מוחצת למשרד האוצר כנגד החלטתו לחבל בענף הרפת, ברפתנים, מלח הארץ, המתפרנסים בפריפריה הרחוקה והיא מהווה מודל להתיישבות עובדת וציונות הלכה למעשה''.

שמיל בלברמן, מרכז התארגנות הרפת באזור הנגב ציטט מתוך נאומו של בן גוריון, "משמעות הנגב" מה-17 בינואר 1955: "בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו - כי רק במאמץ מלוכד של עם מתנדב ומדינה מתכננת ומבצעת נוכל למשימה הגדולה של הפרחת השממה וישובה. מאמץ זה יקבע גורלה של מדינת ישראל ומעמדו של עמנו בתולדות המין האנושי".

לדברי שמוליק ריפמן, ראש מועצה אזורית רמת הנגב, בנוסף לתרומת הרפת לתעסוקה באזור, הפרויקט יחזק את החוסן הכלכלי של הישוב באר מילכה. "מלאכת ההקמה נעשתה בצורה יעילה, מהירה ומקצועית ואני משוכנע שגם תפעולה של הרפת יהיה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, כאשר התוכנית היא להרחיב את פעילותה בשנים הקרובות. אני מברך את כל השותפות לפרויקט".

בטקס השתתפו שרת החקלאות אורית נוקד, שר התמ''ת שלום שמחון, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב יעקב בכר, מנכ"ל מועצת החלב שייקה דרורי, יו"ר החטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית דני קריצ'מן, מנהל מחוז דרום של קק"ל עמי אוליאל וראש המועצה האזורית רמת הנגב שמוליק ריפמן.

לצפייה בתמונות שצילמה נירה צדוק - לחצו כאן