הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נציגי החקלאים מתנגדים למתווה הרפורמה בענף החלב


נציגי החקלאים מודיעים כי הם מתנגדים להצעת הפשרה העקרונית שעליה הסכימו אתמול נציגי משרד האוצר, החקלאות וחלק מנציגי הרפתנים. ''הלובי החקלאי לא יתן יד למתווה המוצע, ואם יהיה צורך, נילחם על זה גם בכנסת''. היום בערב מתוכננת ישיבה לדיון בהסתייגויות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-10-2012


נציגי הלובי החקלאי הודיעו היום (ה') כי הם מתנגדים למתווה לרפורמה בענף הרפתות ומוצרי החלב, שעליו הסכימו אתמול עקרונית נציגי משרדי האוצר, החקלאות וחלק מנציגי הרפתנים. "הלובי החקלאי לא יתן יד למתווה המוצע, ואם יהיה צורך, נילחם על זה גם בכנסת", אומר שי חרמש, יו"ר הלובי החקלאי.

על פי המתווה ינתן פיצוי ממשלתי בסך 200 מיליון שקל לרפתות שייסגרו והורדת מחיר המטרה של החלב ב-6.8 אגורות לליטר בארבע שנים בנוסף ל-2% בשנה שעליהם הוסכם בעבר, מצב שיוביל להפחתה של 30-25 אגורות במחיר בעוד ארבע שנים. כמו כן, שוק החלב יפתח ליבוא מוצרים באמצעות הורדת מכסים ויינתנו מכסות יבוא במכס מופחת ליבואנים קטנים.

היום הודיעו נציגי תנועת המושבים והלובי החקלאי כי הם דורשים לצמצם את הרפורמה ביבוא ובכלל זה לבטל את התוכנית ליבוא אבקת חלב וחמאה ולהקטין את יבוא הגבינות הקשות מ-7,500 טונה ל-3,000 טונה בשנה. לדבריהם, שיעור ההורדה במחיר המטרה של החלב יהיה 6.5 אגורות במשך חמש שנים, בנוסף ל-2% בשנה שעליהם הסכימו בעבר.

עוד דורשים הרפתנים כי מכסות החלב שיוחזרו למדינה מיצרנים קטנים יימכרו רק ליצרנים קטנים אחרים ולא לרפתות גדולות. הרפתנים דורשים להחזיר את השקעת המדינה במענקי פרישה לרפתנים ל-250 מיליון שקל בחמש שנים, במקום 200 מיליון שקל שאותו מציע משרד האוצר. הצדדים קבעו פגישה נוספת הערב (ה') בשעה 19:00 כדי לדון בהסתיגויות.