הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ארגון עובדי המים: ''יש להפסיק את ההסתה הפרועה כנגד החקלאים''


תגובת ארגון עובדי המים לדו''ח מבקר המדינה שפורסם אתמול ממנו עולה כי הצרכנים בישראל מסבסדים את עלות המים לחקלאות. ''ממשלת ישראל קיבלה בשנת 2000 החלטה לתמוך בחקלאות, אך היא בוחרת לגלגל את האחריות הזו על אזרחי המדינה, תוך שהיא משסה אותם כנגד החקלאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-10-2012


"לצערנו, רשות המים מצליחה שוב להוליך שולל את מבקר המדינה וכתוצאה מכך גם את אזרחי המדינה.'' כך אומר היום מנכ''ל ארגון עובדי המים ארז וייסמן בתגובה לדו"ח מבקר המדינה שהתפרסם אתמול, לפיו עליית מחירי המים לצרכן הפרטי מסבסדת את עלות המים לחקלאות.

''ממשלת ישראל קיבלה בשנת 2000 החלטה לתמוך בחקלאות, אך היא בוחרת לגלגל את האחריות הזו על אזרחי המדינה, תוך שהיא משסה אותם כנגד החקלאים. הרמיזה לפיה אזרחי המדינה מסבסדים את מחיר המים לחקלאות הינה בגדר הסתה חמורה שבאמצעותה מנסים הממשלה, משרד האוצר ורשות המים להתנער מאחריותם כלפי החקלאים, שגם הם אזרחי המדינה וגם הם משלמים את תעריף צריכת המים הפרטית'' אומר וייסמן.

בארגון עובדי המים מציינים כי לו הייתה המדינה רוצה באמת להוזיל את מחירי המים לצרכן הפרטי היא הייתה מפסיקה לגבות עליהם מס, או מפחיתה אותו. לדברי וייסמן, החקלאות בישראל עושה שימוש, שאין שני לו בעולם, במים מושבים: "ניצול של 86% ממי הקולחין אינו נתון טריוויאלי והשימוש החקלאי במים מושבים מאפשר העברת מאות מיליוני קוב מים שפירים בשנה, לצריכה הפרטית. חבל שמדינת ישראל בוחרת להתעלם מהישגי החקלאים בארץ, הזוכים להערכה בעולם כולו, ובמקום זה בוחרים פקידי האוצר לנהל מלחמת חורמה בחקלאים. הגיע הזמן לשים סוף לרדיפת החקלאים והצגתם כמי שגוזל את מי השתייה היקרים של אזרחי ישראל".

וייסמן מדגיש כי לחקלאות בישראל יש חלק משמעותי ביותר בשמירה של גבולותיה ובטחונה של המדינה: "החקלאים הם אלה המחזיקים כיום את גבולות המדינה ובמקומות שבהם החקלאים עוזבים את השטח, נכנסים גורמים אחרים. מלחמת החורמה שמנהלים האוצר ורשות המים בחקלאות תביא סוף להתיישבות בישראל וסוף להתיישבות פירושו מדינה ללא גבולות. אין ספק כי לאור האיומים העומדים לפתחנו, מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה מצב כזה".

ארגון עובדי המים, אגודה חקלאית שיתופית בע"מ, נוסד בשנת 1954 במטרה ליעל את השימוש במים, לשפר ולשכלל את מערכות המים של לקוחות האגודה וצרכני המים, להכשיר אנשי ניהול ותפעול, לקדם ולשפר את הטכנולוגיה והידע התפעולי והניהולי של מערכות לאספקת מים, השקיה, ניצול שפכים והשבת קולחים. הארגון, שבו חברים מאות ישובים במגזר הכפרי (קיבוצים ומושבים) ואגודות מים, משמש כנציג מקצועי בתחומי המים לסוגיהם. השירות שניתן הינו אובייקטיבי ומקצועי.