הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נמשך המחסור בגבינה צהובה: גלי החום משפיעים על תנובת החלב


לנוכח גלי חום מתמשכים באזורים שונים ברחבי הארץ, תנובת החלב ברפתות הפועלות באיזורים אלה ממשיכה להיות מצומצמת באופן יחסי. מדובר בהקטנה של חמישה עד שבעה אחוזים מהתנובה הממוצעת הרב שנתית בעונת הסתיו

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-10-2012


שבועיים לאחר החגים, עדיין נרשם מחסור בגבינות עמק וגלבוע במעדניות ברשתות השיווק. כמו כן גם גבינות חצי קשות של טרה קשה למצוא. לא נמסר על מחסור בחלב בשקיות ובקרטונים, אך לפי המחלבות הגדולות, אין מספיק מלאים בחלב הומוגני, והן מעדיפות לייצר מוצרי חלב בסיסיים.
 
המחסור ניכר בעיקר במעדניות של הרשתות, שם מוכרים את עמק וגלבוע במחירים מפוקחים. לעומת זאת, על המדפים ניתן  למצוא אותן, אך לא בכל הסניפים.
 
ממועצת החלב נמסר לפורטל לחקלאות טבע וסביבה, כי לנוכח גלי חום מתמשכים באזורים שונים ברחבי הארץ, תנובת החלב ברפתות הפועלות באותם אזורים ממשיכה להיות מצומצמת באופן יחסי - כבימי הקיץ. מדובר בהקטנה של חמישה עד שבעה אחוזים מהתנובה הממוצעת הרב שנתית בעונת הסתיו. במועצת החלב מעריכים כי עם השינוי הצפוי במזג האוויר בימים הקרובים, תחזור תנובת החלב לממוצע הרב שנתי.
 
לפי נתוני מועצת החלב, ב-2012 חולבים בישראל כ-80 אלף פרות בכל יום, לעומת 60 אלף ב-2011. ממוצע החלב בזמן החליבה הוכפל פי 3 מהשנה שעברה.