הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סינג'נטה העולמית הקימה מפעל חדש בקיבוץ רבדים


המפעל לעיבוד זרעים שהוקם בהשקעה של 100 מליון ₪, ישמש כאחד האתרים המרכזיים של החברה לייצור זרעי ירקות המיועדים לשווקים הגדולים ברחבי העולם. שי חרמש: ''הקלישאה זרעים של שלום נכונה כאן מתמיד''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-10-2012


"זרעים גדרה", שנרכשה לפני כ-5 שנים על ידי Syngenta - החברה האגרו-טכנולוגית הגדולה בעולם, הקימה מפעל חדש בקיבוץ רבדים בהשקעה של 100 מיליון שקל. המפעל לעיבוד זרעים ישמש כאחד האתרים המרכזיים של סינג'נטה לייצור זרעי ירקות המיועדים לשווקים הגדולים ברחבי העולם.

המפעל הממוקם באזור התעשייה החדש של קיבוץ רבדים - 3 כקילומטר מערבה לכביש 6, יכלול משרדים על שטח של  3,000 מ"ר ושטחים לעיבוד זרעים שישתרעו על  4,000 מ"ר. כמו כן, תוקם במבנה חוות מו"פ בגודל 100 דונם אשר תכלול גם חממות.

במפעל החדש ועסקו כ-180 עובדים, כאשר בכוונת החברה להמשיך ולהגדיל את מצבת עובדיה בשנים הקרובות.. יש לציין כי מעל שליש מעובדי זרעים גדרה הינם תושבי הדרום.

אמנון עשת, מנכ"ל זרעים גדרה: "השקעתה של סינג'נטה העולמית מסמלת את מחויבותה להמשך פיתוח מותג זרעים גדרה בישראל ובעולם כולו. כמו כן, את כוונתה להוביל את שוק הזרעים והגנת הצומח בישראל. המפעל החדש מעניק לנו את המרחב והאפשרות להמשיך לצמוח ולגדול הן מבחינת מספר העובדים והן מבחינת היקפי הייצור".

שי חרמש, ח"כ מטעם מפלגת קדימה אומר, "כחקלאי בנשמתי וכיו"ר הלובי החקלאי בכנסת, בטוחני לצערי, כי היום שבו מתחים עולמיים ועימותים בין-יבשתיים ייסובו על מחסור במזון ובמים - המוצרים הבסיסיים והקריטיים ביותר לקיומו של המין האנושי, יום זה בוא יבוא והוא רק עניין של זמן. הקמת המפעל הוא בעל משמעויות עצומות, אך בראשן - בשורת השלום העולמית, היוצאת מישראל. הקלישאה "זרעים של שלום" נכונה כאן מתמיד".

''זרעים גדרה'' נוסדה בשנת 1952 ועוסקת בטיפוח, ייצור ושיווק של מבחר גדול של זני ירקות מיכלוא באיכות גבוהה. מאז 2007 החברה בבעלות Syngenta. החברה מקדישה את עיקר פעילותה לפיתוח, יצור ושיווק זני ירקות נושאי פרי ומוצריה כוללים זני מכלוא של עגבניות, פלפלים, מלפפונים, אבטיחים, מלונים וקישואים.