הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הרפורמה במשק החלב: ישיבת הרפתנים נדחתה


בישיבה היה אמור להתקיים דיון על המתווה לרפומה במשק החלב, והצבעה על הסכם העקרונות שעליו חתמו לפני יומיים שרת החקלאות אורית נוקד ושר האוצר יובל שטייניץ. דחיית הישיבה ברגע האחרון נובעת, ככל הנראה, מההתנגדותה של תנועת המושבים להסכם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-10-2012


ישיבת מועצת מגדלי הבקר לחלב שנקבעה להיום (ג') בקיסריה נדחתה למועד שטרם נקבע. בישיבה היו אמורים להתקיים דיון והצבעה על המתווה לרפומה במשק החלב, הסכם עקרונות שעליו חתמו לפני יומיים שרת החקלאות אורית נוקד ושר האוצר יובל שטייניץ. הדחיה כפי הנראה נובעת מהתנגדותה של תנועת המושבים להסכם.

ההסכם נחתם בהמשך להמלצות הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי ולהמלצות ועדת קדמי לבחינת מחירי המזון, ובהתאם להסכם העקרונות שגובש על ידי משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד החקלאות, מועצת החלב והתאחדות מגדלי הבקר לחלב. המתווה אומנם כבר אושר ונחתם על ידי נציגי ההתאחדות, אולם הוא נדרש גם להסכמתם של חבריה.

הישיבה נועדה להביא להצבעת הרפתנים על המתווה, הכולל בין היתר, הורדה של מחיר המטרה  באופן הדרגתי עד שנת 2016, הורדת מכסים והגדלת מכסות היבוא למוצרי חלב, מתן מענקים לרפתנים קטנים שיאולצו לפרוש מהענף, והגדלת הרפתות הקיימות בהעברת מכסות ייצור מהפורשים.

יוני דמרי, רפתן ממושב גילת שבדרום, שמוביל את קבוצת דור צעיר בחקלאות הישראלית בפייסבוק, מציין כי הדחייה התאפשרה בזכות השותפות העמוקה בין הקיבוצים למושבים ומתוך הבנה שהמהלך לא יתרום מאומה להוזלת מחיר החלב לצרכן. "דחיית ההצבעה מנעה את השבתת שיווק החלב וצעדים דרסטיים שנועדו לבטל את רוע הגזירה'' אומר דמרי