הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רמת נגב: פיילוט הפרדת פסולת במקור יצא לדרך


המועצה נבחרה להיות אחת מ-31 רשויות מקומיות בהם יושק הפיילוט של הפרדת פסולת במקור. השבוע חילקה המועצה לתושבים עשרות פחים מיוחדים ויזמה הפנינג חגיגי ביישובים המשתתפים. שמוליק ריפמן: ''כמועצה חקלאית ברובה, שהשטחים הפתוחים ואיכות הסביבה עומדים בראש מעייניה, לא הופתענו מהבחירה בנו כמבשרי השינוי בתחום הטיפול בפסולת''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-10-2012


מובילים את איכות הסביבה בנגב: השבוע יצא לדרך במועצה האזורית רמת הנגב פיילוט הפרדת פסולת במקור, לאחר שהמועצה נבחרה על ידי המשרד להגנת הסביבה להיות אחת מ-31 הרשויות המקומיות שיחלו בפיילוט, ובעצם יביאו את בשורת הפרדת הפסולת לכלל אזורי המדינה.

ביום ראשון עברו נציגי המועצה ביישובים רביבים ורתמים, אשר נבחרו כיישובים הראשונים שישתתפו בפיילוט, וחילקו לתושבים עשרות פחים מיוחדים למיון פסולת יבשה ורטובה, וגם חומרי הסברה. בהמשך השבוע ערכה המועצה הפנינג חגיגי בכל אחד מהיישובים, ובו נערכה גם הדרכה לתושבים לגבי השימוש בפחים ומטרת הפרויקט - זאת לאחר שבשבועות האחרונים כבר החלו אנשי המועצה בהדרכת המשפחות. המועצה תקים גם אתר אינטרנט מיוחד לנושא הפרדת הפסולת. היעד: מחזור מקסימאלי של הפסולת הביתית בכל יישובי רמת הנגב.

"כמועצה חקלאית ברובה, שהשטחים הפתוחים ואיכות הסביבה עומדים בראש מעייניה, לא הופתענו מהבחירה בנו כמבשרי השינוי בתחום הטיפול בפסולת'' אומר ראש המועצה האזורית רמת הנגב שמוליק ריפמן. ''ברור לנו כי תושבי המועצה יהוו את חוד החנית במהפכת הפסולת שתפקוד את ישראל בשנים הקרובות. רמת הנגב מובילה את הטיפול בניצול ובמחזור מים, בהכרזה על שמורות טבע, וכעת גם בטיפול בפסולת, ועל כך יש לברך את העוסקים במלאכה החשובה".

עד סוף שנת 2014 כמיליון וחצי אזרחים יפרידו פסולת בבתיהם

עלית וויל שפרן, מנהלת היחידה הסביבתית ברמת נגב, מסבירה כי פיילוט ההפרדה במקור הוא חלק ממאמץ ארצי של המשרד להגנת הסביבה להקטין משמעותית את כמות הפסולת המועברת להטמנה. ''הבקשה היא פשוטה: להפריד את הפסולת הביתית לפסולת יבשה ופסולת רטובה. צעד שכזה יכול לאפשר מחזור מקסימאלי של האשפה הביתית, לחסוך בכמויות האשפה ביישובים עצמם ובסביבתם ולהקטין משמעותית את כמות הפסולת המועברת להטמנה באתר ליד אשלים. בשבועות האחרונים התחלנו להכין את הקרקע להשקת הפיילוט ונתקלנו בהמון תגובות חמות ובהתלהבות, ואני משוכנעת שהתושבים ירימו את הכפפה ויפעלו למען הצלחת הפיילוט והתוכנית כולה, למען הדורות הבאים."

על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, בישראל כיום 93,708 משקי בית ב-31 רשויות מקומיות אשר מפרידים פסולת. המשרד תומך ברשויות אלה, בהיקף כספי של כ-350 מליון שקלים. התמיכה צפויה להביא לכך שעד סוף שנת 2014 כמיליון וחצי אזרחים יפרידו פסולת בבתיהם. הסכום המירבי שניתן לרשות הוא 40 מיליון שקלים. המענקים ניתנים בהתאם לתבחינים שונים ובהם כמות משקי הבית שייכנסו לפרויקט ומשך הזמן לביצועו. בנוסף, ניתנת עדיפות לרשויות חלשות ולרשויות בפריפריה ובאזורי עדיפות לאומית.