הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בני ברק: חוות סוסים בלתי חוקית פונתה ע''י מנהל מקרקעי ישראל


מחוות סוסים לא חוקית בצפון בני ברק, נעלמו מספר סוסים שהתגלו בביקורת קודמת כשהם במצב קשה המהווה סכנה לחייהם. ''בית קברות לחיות'' כך תאר את המקום הממונה על הפיקוח במחוז ת''א. משרד החקלאות: חלק מהסוסים הוחרם בעבר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-10-2012


חוות הסוסים בבני ברק, צילום: מינהל מקרקעי ישראל
חוות הסוסים בבני ברק, צילום: מינהל מקרקעי ישראל

מפקחי מינהל מקרקעי ישראל פינו היום חוות סוסים בלתי חוקית שהוקמה על ידי פולשים במתחם אוטו דיל, בצפון בני ברק. מהממצאים במקום נראה כי הסוסים הוזנחו, הורעבו ולא טופלו כראוי עד כדי סכנת מוות. בעקבות הופעת המפקחים פינו הבעלים את הסוסים מהשטח.

המתחם ששימש כ"חוות סוסים" והוקם באופן בלתי חוקי על אדמות המדינה, פונה במסגרת מבצע אכיפה של מפקחי מינהל מקרקעי ישראל. החווה הלא חוקית, שהשתרעה שטח של כ-4 דונם. זו הפעם השנייה השנה בה מפקחי מינהל מקרקעי ישראל מפנים חוות סוסים בלתי חוקית, מאותו מתחם עצמו, אך הפעם התגלה לעיניהם מחזה קשה במיוחד. "מדובר למעשה במעין 'בית קברות לחיות', בגרסה מחרידה במיוחד" אומר יוסי כהן, הממונה על הפיקוח במחוז ת"א של מינהל מקרקעי ישראל. "כשהמפקחים הגיעו למקום הם גילו בו סוסים מוזנחים, במצב קשה של תת תזונה וחולי, חלקם גוססים ממש. מייד הודענו על כך לגורמים הממונים בשירות הווטרינרי במשרד החקלאות, ואף הזעקנו את עמותת "תנו לחיות לחיות", על מנת להושיט סיוע מיידי לסוסים. כאשר הגיע מפקח לשטח בשנית לבדוק את מצב הסוסים, הם נעלמו. ככל הנראה בעליהם לקחו אותם בעקבות הופעת המפקחים באזור".

למפקחים לא נותר אלא להרוס את סככות הסוסים שהוקמו ללא אישור ע"י הפולשים, ולהחזיר את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי. בהליך הפינוי הקימו מחדש את הגדר שנפרצה והציבו שלטי אזהרה המודיעים כי הקרקע היא רכוש מדינת ישראל.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה, כי לאור תלונות עבר על מתחם הסוסים המדובר, הוא פונה וחלק מן הסוסים הוחרמו על ידי השירותים הווטרינרים העירוניים, הן בשל שוטטות והן בשל עבירות על חוק צער בע''ח. בשלב זה, נעשה ניסיון להעביר את הסוסים הבריאים למתחם מסודר באזור רעננה. הפעילות נעשית בסיוע ובפיקוח של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות".

מינהל מקרקעי ישראל  פועל לאחרונה נמרצות לפינוי פלישות לשטחים החקלאיים שמצפון לעיר בני ברק, בתחום איזור התעשייה של העיר, פלישות שהפכו לתופעה מטרידה. בשנה האחרונה פינו מפקחי המינהל ומפקחי עיריית בני ברק שבע פלישות לאדמות מדינה באזור צפון בני ברק, כאמור, באחת מהן  פונתה חוות סוסים מאותו מגרש.