הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מפת הלחצים: אין נקודה בטוחה בים התיכון


ממפה שהכינה החברה להגנת הטבע, עולה כי על הים התיכון ישנם עשרות רבות של לחצים, בהם 30 קידוחי נפט וגז, בריכות דגים, שפכי תעשייה, שפכים עירוניים, נקז נגד עילי, תוואי גז, זכויות נפט, כלובי דגים, 2 נמלים, 7 מרינות, 5 מתקני התפלה, נתיבי שיט ושטחי אש של צה''ל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-10-2012



אין נקודה אחת בטוחה. צילום: שלומית קידר

ממפת לחצים על הים התיכון, שהכינה החברה להגנת הטבע, עולה כי על הים ישנם עשרות רבות של לחצים, בהם 30 קידוחי נפט וגז (רובם מול חופי אשדוד ואשקלון), בריכות דגים, שפכי תעשייה, שפכים עירוניים, נקז נגד עילי, תוואי גז, זכויות נפט, כלובי דגים, 2 נמלים, 7 מרינות, 5 מתקני התפלה, נתיבי שיט ושטחי אש של צה"ל.

המפה תוצג לראשונה בכנס ירושלים לסביבה וטבע ה-5 של החברה להגנת הטבע, שיתקיים ביום שני 5 בנובמבר, בבנייני האומה בירושלים, ויעסוק השנה בים, בלחצים המופעלים עליו ואיך ניתן לשמור עליו בצורה הטובה ביותר. בכנס ישתתפו מומחים מחו"ל לניהול הים, שרים, חברי כנסת, אנשי אקדמיה, מקבלי החלטות, קובעי מדיניות והציבור הרחב והוא יתקיים בשיתוף רשות הטבע והגנים, המרכז האקדמי רופין, המשרד להגנת הסביבה ומשרד האנרגיה והמים.

קריאת השכמה

לדברי ניר פפאי, סמנכ"ל החברה להגנת הטבע, השמירה על הים היא לא רק אינטרס סביבתי, זוהי קריאת השכמה: "מדינת ישראל הולכת ומפתחת תלות כמעט מוחלטת במשאבי הים, אולם למרות זאת ועל אף שהשר להגנת הסביבה וראשי משרדו מתריעים מעל כל במה שמדינת ישראל איננה ערוכה לאירוע זיהום גדול, המדינה ממשיכה לאשר קידוח אחר קידוח ומעלה את הסיכון לאירוע זיהום. הים הופך לנגד עינינו למשאב החשוב ביותר של מדינת ישראל, שיכולה לצמוח ממנו ברכה רבה – מים לטבע, צמצום זיהום האוויר, הורדת מחירים, עצמאות אנרגטית ועוד, ולכן שמירת הים, על מנת שישמור עלינו בחזרה, צריכה להיות אינטרס של כולם, ולא רק של ארגוני הסביבה.

כנס ירושלים לסביבה וטבע החמישי של החברה להגנת הטבע, שיעסוק בים ובלחצים המופעלים עליו, יפגיש מקבלי החלטות, מומחים מהעולם לניהול הים, אנשי מקצוע, אקדמיה והציבור הרחב, על מנת לדון בדרכים למציאת שביל הזהב, שבו ניתן יהיה לנצל את משאבי הים לטובתנו ולטובת הדורות הבאים, מבלי לסכן, לכלות ולכרות, את הענף עליו כולם מנסים להיתלות, כתוצאה מהתנהלות פזיזה והסתכלות קצרת טווח."



לחצו על המפה להגדלה