הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לאחר השטפון: שמורת הטבע חי-בר ביטבתה נפתחה מחדש


ביום שני הציף נחל ארגמן את שמורת הטבע ביטבתה לחלוטין. החיות פונו והתשתיות ניזוקו. לאחר עבודות שיקום שנמשכו שלושה ימים השמורה נפתחה מחדש למבקרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-10-2012


שמורת החי-בר ביטבתה
צילום: שלומית קידר, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

לאחר שלושה ימים של עבודות שיקום, שמורת החי-בר ביטבתה נפתחה מחדש למבקרים. ביום שני השבוע ירדו גשמים כבדים בהרי אילת והערבה הדרומית. נחל ארגמן הסמוך עלה על גדותיו, החל לזרום לכיוון השמורה והציף את כל השטח שלה עד לגובה הבטון. במהלך הלילה פינו עובדי רשות הטבע והגנים את בעלי החיים שהיו בסכנת תביעה לחדרי חימום, כדי למנוע מצב של היפותרמיה. הצוות במקום נעזר גם במתנדבים מהאזור שהגיעו מבתיהם לסייע במה שניתן. עדרים של ראמים לבנים ודישונים שהסתובבו בשטחים הפתוחים בשמורה, עזבו את השטח הדרומי ועלו אל הצפוני. בדרך כלל, כניסה כזו לטריטוריה נגמרת במלחמות, אבל הפעם זה לא קרה.

החי-בר נסגר למשך שלושה ימים והצוותים באזור פעלו במהלכם לשיקומו. כמויות הבוץ והמים פונו בעזרת דליים, והשביל שנמחק כמעט לחלוטין תוקן. לאחר שהמקום חזר למצב תקין בעלי החיים הושבו למקומם, והחי-בר נפתח מחדש.

מעבר לנזק שנגרם לשמורה הגשמים הביאו עמם ברכה רבה כשהשקו את עצי השיטה שהם מקור החיים במדבר ויצרו מראה נדיר עוצר נשימה . "המדבר עתה יפה ובוהק וזה הזמן הטוב ביותר לטייל בו וליהנות מהנוף העשיר והמרהיב שיש לו להציע" אומר דורון ניסים, מנהל מחוז אילת ברשות הטבע והגנים.