הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כאלף רפתנים יפגינו היום מול משרדי הממשלה


ההפגנה של הרפתנים ואנשי תנועת המושבים תתקיים היום (א') בירושלים בזמן ישיבת הממשלה השבועית במחאה על ''מתווה לוקר'' שאושר במועצת החלב ביום חמישי האחרון. הרפתנים הודיעו כי ישבשו גם את התנועה במספר צירים מרכזיים ברחבי הארץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-10-2012


כאלף רפתנים ואנשי תנועת המושבים צפויים להשתתף היום (א') בבוקר בהפגנה מול משרדי הממשלה בירושלים, במהלך ישיבת הממשלה השבועית, במחאה על הסכם לוקר שלטענתם מחסל את הרפתות המשפחתיות וגורם לפגיעה לא חוקית במחיר המטרה.

הרפתנים הודיעו כי הם מתכוונים גם לשבש את התנועה במספר צירים מרכזיים בכביש הערבה, אזור עמק חפר, עמק יזרעאל בגליל ובנגב.

ההפגנה באה בתגובה על אישור ''מתווה לוקר'' בדירקטוריון מועצת החלב ביום חמישי האחרון. המתווה שגיבש מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, ואשר נחתם בין משרדי האוצר, החקלאות ורוה"מ לבין מועצת החלב והתאחדות מגדלי בקר לחלב, קובע כי 200 רפתות קטנות במשקים משפחתיים במושבים ייסגרו בתמורה לפיצוי של מיליון שקל לבעליהן, מחיר המטרה (המחיר אותו מקבל הרפתן עבור ליטר של חלב גולמי) יקוצץ ב-4 השנים הקרובות בהדרגה ב-25 אגורות לליטר (11%). כמו כן תתבצע הורדת מכסים על מוצרים נוספים לייבוא והשוק ייפתח ליבוא מתחרה בהדרגה ובאופן חלקי. ההסכם כאמור אושר בדירקטוריון מועצת החלב, והשבוע יועלה להצבעה בהנהלת התאחדות מגדלי הבקר לחלב. נציגי המושבים שנכחו בדיון, הודיעו כי הם נמנעים מהצבעה על ההסכם.

"ההורדה במחיר המטרה לא נועדה לטובת הצרכן אלא לבעלי ההון''

"השמדת המשק המשפחתי הזו היא לא כלכלית, לא ציונית, לא חלק מהערכים עליהן הוקמה מדינת ישראל ולא לשם כך חזר העם היהודי לארצו ולכן הרפתנים יוצאים החוצה להביע מחאתם", נכתב בהודעה שפרסמו הרפתנים.

"המושבנקים והרפתנים מרגישים שהם יוצאים לקרב חייהם'' אומר מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים. ''יש חשש לאובדן שליטה של האנשים שפרץ הרגשות לא יגרור אותנו למקומות אפלים. הפעם המושבניקים ילחמו עד הסוף נגד מי שינסה לפגוע בהם בפרנסה, בבית שלהם, בציונות בהתיישבות ובערכים הכל בשביל הון פוליטי זול, חודשיים לפני הבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להראות הישג שהפעם לא ניתן לו''.

עוד מוסיף צור ואומר כי ההורדה היא לא בכדי להוריד את המחיר של מוצרי החלב במדף אלא כדי לתת לבעלי ההון להרוויח עוד כסף. ''הפעם לא נשתוק לכך. במקום לטפל ברשתות ובטייקונים, גוזלים את כבשת הרש של מושבי הפריפריה. בהסכם שיכלול גם את המחלבות, הרשתות ואותנו נהיה מוכנים לוותר ולו רק שלעם ישראל יהיו מוצרים זולים יותר. אם זה לא מגיע לאזרחים בהורדת המחיר אנחנו מתנגדים בתוקף!" אומר צור.