הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שלושה קופי מקוק נדירים נולדו בספארי ברמת גן


חגיגת בחצרות קופי המקוק בספארי ברמת-גן. משפחת קופי מקוק זנב אריה מטפלת בשני גורים ובמשפחת המקוקים השחורים גורה חדשה. בטבע הם מצויים בסכנת הכחדה ובספארי לוקחים חלק בתוכנית רבייה עולמית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-10-2012




שלושה גורי קופי מקוק נדירים הצטרפו בשבועות האחרונים למשפחת הספארי ברמת-גן. קופי מקוק זנב האריה נמצאים בסכנת הכחדה חמורה במיוחד, ולכן כל המלטה שלהם מרגשת במיוחד. כעת חיים בספארי 11 פרטים מהם. אחרי כמעט חצי שנת היריון הביאו לעולם אם ובתה שני גורים. האם יובל בת ה-14 המליטה גורה בסוף החודש שעבר ויאנה (בתה) בת ה-8 המליטה בתחילת החודש גור שמינו עדיין אינו ידוע.

גם אצל קופי המקוק השחור חגיגה. נחי המליטה את נינה וכל הקופות האחרות מנסות "לגנוב" אותה ולהשתעשע איתה. בעיקר נילי קופה צעירה שנמצאת בשלבי היריון מתקדמים ובכל פעם שהיא מצליחה לקחת את נינה לידיה, המטפלים בטוחים שגם היא כבר המליטה. בחצר קופי המקוק ישנם גם כן 11 פרטים ונתנאל הזכר השליט הוא זה שאחראי על הרבייה המאסיבית.

מוצאם של שני מיני הקופים הינו בדרום מזרח אסיה שם הם ניצודים ובתי הגידול שלהם נפגעים ונהרסים. ממין מקוק זנב האריה נותרו בטבע פחות מ-4000 פרטים. מהמקוק השחור יש קרוב ל-100,000 אך לאור המצב בטבע יש חשש גדול כי גם הם יכחדו לגמרי.

''גני החיות עושים מאמצים רבים להרבות אותם ולשמחתנו הספארי מצליח בכך מאוד'' אומרת דוברת הספארי שגית הורוביץ. בעבר הועברו מקוקים משני המינים לגני חיות רבים ברחבי אירופה.