הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השריפה בהר חלוץ: ככל הנראה מגזם של מסיק זיתים


כ-40 צוותי כיבוי פעלו במהלך היום בכיבויה של שריפת ענק שהשתוללה בשלושה מוקדים באזור הר חלוץ. במשטרה בודקים האם מדובר ברשלנות או בהצתה מכוונת. מחקירה ראשונית של המקרה עולה כי מדובר ככל הנראה בגזם שהודלק במהלך ממסיק זיתים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-11-2012


שריפה בצפון, צילום ארכיון: דורון לב, פורטל החקלאות
שריפה בצפון, צילום ארכיון: דורון לב, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

שריפת ענק שהשתוללה היום בהר חלוץ שבגליל התחתון כילתה כ-500 דונם חורש טבעי, בחלקו גם בשמורת טבע. כוחות רבים של כיבוי אש בסיוע מטוסי כיבוי, מסוקי משטרה, כוחות משטרה, צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים ועוד עמלו במהלך שעות הצהריים בכיבוי השריפה.

בשעות הצהריים המוקדמות החלו להגיע לכוחות כיבוי האש דיווחים של תושבים על אש המשתוללת בשלושה מוקדים באזור. למקום הגיעו 16 כבאיות של כיבוי אש גליל מערבי, 16 כבאיות של הקרן הקיימת לישראל וארבע כבאיות של בית הספר לכיבוי. כמו כן, הועלו לאוויר שישה מטוסי כיבוי ומסוק משטרתי שניסה לאתר את מקור הדליקה. מקור משטרתי המעורה בפרטי חקירת נסיבות האירוע מסר כי בתחילה נבדקו שני כיוונים אפשריים - הצתה מכוונת או רשלנות מצד מוסקי הזיתים באזור. 

» הצטרפו אלינו לדף הפייסבוק

ממשטרת ישראל ומכיבוי אש נמסר, כי בעקבות השריפה נפתחה חקירה משותפת למשטרה ולכיבוי אש ועולה כי ככל הנראה מדובר בגזם שהודלק כתוצאה ממסיק זיתים. "אנו פונים אל הציבור העוסק בימים אלה במסיק הזיתים שלא להדליק גזם ובוודאי שלא תחת פיקוח. הדלקת גזם במזג האוויר הבעייתי ומשטר הרוחות בימים אלה תורם ומסייע לאש להתפשט במהירות. במידה ויימצא מי שיעסוק בהדלקת גזם והתרשל ייתבע בגין רשלנות, הוצאות הפעלת הכוחות ועוד'' אמרו במשטרה.