הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


באר טוביה: מבצע אכיפה והסברה בתחום הבטיחות בענף החקלאות


מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ''ת יוצא מחר (ג') למבצע אכיפה והסברה במועצה האזורית באר טוביה. במבצע יושם דגש על מסירת מידע והדרכת עובדים, ביצוע עבודה בטוחה עם חומרי הדברה, שימוש בטוח בטרקטורים ובמכונות חקלאיות ועבודה בטוחה בגובה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-11-2012


במגמה לשפר את בטיחות העובדים ולהגביר את המודעות והציות של המעסיקים והעובדים לכללי הבטיחות שעשויים להציל את חייהם, יקיים מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת החל ממחר ולאורך חודש נובמבר, מבצע להגנה על בטיחות ובריאות העובדים בחקלאות ביישובי המועצה האזורית באר טוביה.

במסגרת המבצע, יערכו צוותים מקצועיים של אנשי המינהל, ביקורים במשקים חקלאיים ויבחנו את סידורי הבטיחות המתקיימים במקומות אלה, ואת העמידה בדרישות החוק והתקנות, תוך שימת דגש על מסירת מידע והדרכת עובדים, ביצוע עבודה בטוחה עם חומרי הדברה, שימוש בטוח בטרקטורים ובמכונות חקלאיות ועבודה בטוחה בגובה.

לצד ההדרכה להגברת המודעות, במשקים בהם ימצאו ליקויים בטיחותיים חמורים ינקטו מפקחי התמ"ת באמצעים החוקיים העומדים לרשותם, לרבות הוצאת צווים להפסקתן של אותן עבודות המסכנות את העובדים.

ורדה אדוארדס, ממינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת, מציינת כי בעבודה בענף החקלאות טמונים סיכונים פוטנציאליים רבים. תאונות העבודה החמורות בתחום, מתרחשות כתוצאה מנפילה מגובה, פגיעה מטרקטורים וממכונות חקלאיות ומיישום חומרי הדברה שונים, שחלקם רעילים ומסוכנים לשימוש.

"אנו מקווים לשיתוף פעולה מלא של החקלאים ביישובים ושל המועצה האזורית, למען קידום בטיחותם ובריאותם של כל העוסקים בחקלאות.'' אומרת אדוארדס. ''במבצעים קודמים הגענו למשקים חקלאיים רבים וביצענו פעולות שמטרתן העלאת המודעות, הכרת סיכונים, והעלאת רמת הבטיחות והבריאות בעבודה. בחלק מהמקרים, בהתאם למצב בשטח, הוצאנו מכתבי התראה וצווים . יש לציין שהחקלאים ביצעו את הפעולות המתקנות על פי דרישות מפקחי העבודה, לשביעות רצוננו ובזמן שהוקצב לכך. עבודת צוותי המפקחים התקבלה בשיתוף פעולה מלא מצד החקלאים, שהבינו את חשיבותה ובירכו על הדאגה והחשיבות שמשרד התמ"ת מייחס לבטיחותם ושלומם. במבצע הקרוב, ננקוט בדרכי פעולה דומות למבצעים הקודמים. חשוב לנו מאד שהחקלאים, בדיוק כמו מעסיקים בענפים אחרים במשק, יזכרו כי קיום דרישות החוק הינו תנאי לעבודה בטוחה ואי השמירה עליהן מסכנת את העובדים וחושפת את בעל המשק לתביעות משפטיות".

יצוין כי, במבצע האחרון שקיים מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במהלך חודש מאי במשקים חקלאיים בצפון, נתגלו 200 ליקויי בטיחות. ממינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד התמ"ת נמסר עוד כי מספר נפגעי הבטיחות בשנים קודמות עמד על מאות ספורות של נפגעים בממוצע. לכל הנוגעים בדבר ברור כי קיים מספר רב של תאונות בטיחות עליהן החקלאים אינם מדווחים; לרוב מדובר בתאונות בהן נפגעים החקלאים עצמם, או עובדיהם הזרים.