הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכנסת אישרה שורת הקלות מס לתאגידי מים וביוב


זאת במטרה לעודד רשויות מקומיות להקים תאגידי מים וביוב. על פי החוק התאגידים יזכו בפטור מלא ממס על רווחים שיעבירו לרשויות המקומיות. לבקשת הממשלה, ההצבעה התקיימה בישיבת מיוחדת בזמן פגרת הבחירות, ועברה בנוכחות של 24 חברי כנסת בלבד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-11-2012


מליאת הכנסת אישרה היום (ב', 5.11.12) במסגרת כנס פגרה מיוחד את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 196), התשע"ג – 2013. הצעת החוק אושרה סופית בקריאה שנייה ושלישית ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

בחוק נקבע כעת כי במטרה לעודד רשויות מקומיות להקים תאגידי מים וביוב, מוצע לתת הקלות מס בשנות המס 2011 עד 2015 לתאגידים שהם בשליטה מלאה של רשויות מקומיות וכן לרשויות שהתאגידים בשליטתן בעצמן.

במסגרת ההקלות יינתן פטור ממס על הכנסה מדיבידנד המשולם לרשות המקומית מתאגיד המים וכן פטור ממס בשל הכנסה מריבית שנצברה במשך חמש השנים של הוראת השעה בעקבות הלוואת בעלים שנתנה הרשות המקומית לתאגיד מסוים.

החוק התקבל בישיבה מיוחדת בזמן פגרת הבחירות לבקשת הממשלה, ונפתחה מול אולם מליאה כמעט ריק. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הבהיר כי לא יהיו מחטפי חקיקה בתקופת הפגרה וכל חקיקה שתעלה תהיה רק "לצורכי השעה". גם הוועדות לא יוכלו לדון בחקיקה אם יש לגביה מחלוקת פוליטית, לפחות עד לאחר הפריימריס. בעד החוק הצביעו 22 חברי כנסת, ונגדו שני חברים.

לנוסח החוק המלא - לחצו כאן