הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושרה העלאת מחיר הביצים ב-4.5 אג' לביצה


מגדלי העופות השביתו את אספקת הביצים לרשתות השיווק בתחילת השבוע במחאה על השתהות הממשלה באישור העלאת המחירים, לאור ההתייקרות הדרמטית במחירי המזון לעופוץ. היום אישרה ועדת המחירים את ההעלאה ב-4.5 אגורות. הועדה צפויה לאשר עלייה במחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור דומה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-11-2012


סוף למשבר הביצים ? בעקבות פניית היועצים המשפטים במשרדי החקלאות והאוצר, הוצאה הנחייה על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לכנס את ועדת המחירים לדיון בנושא עדכון מחירי הביצים שבפיקוח.

ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר בחנה את התייקרות התשומות וקבעה היום (ג') כי יש להעלות את המחיר  ב-4.5 אגורות לביצה. בנוסף, צפויה הוועדה המיוחדת לאשר עלייה במחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור דומה.

ארגון מגדלי העופות פתח בשביתה שלשום (א') על רקע דרישתו לעדכן את מחיר הביצים בפיקוח בעקבות ההתייקרות הדרמטית במחירי המזון לעופות. בחודשים האחרונים עלה מחיר התערובת ב-30% ולכן תובעים המגדלים עדכון של המחיר שמקבל המגדל בכ-4 אגורות לביצה בהתאם למנגנון העדכון המוסכם (העליה הנגזרת במחיר הביצה לצרכן היא של כ-5%  לביצה בממוצע).

בעבר, הציע מבקר המדינה לעכב את עליית מוצרי המזון שבפיקוח ובכללם מוצרי החלב והביצים, זאת לאור הממצאים שפרסם בדו''ח על יוקר המזון בישראל והמחדלים שהביאו לעלייה החדה במחירים.

שר האוצר יובל שטייניץ ושרת החקלאות אורית נוקד העבירו את ההחלטה אל היועץ המשפט לממשלה ובמכתב ששיגרו אליו לפני ימים אחדים, הוא התבקש להכריע בסוגיה.

מחירי הביצים שבפיקוח שהן 98% מכלל הביצים הנמכרות בסה''כ, יהיו מעתה:
קרטון (12 ביצים) גדלות L - יתייקר ב-55 אגורות ומחירו יהיה מעתה 11.8 שקלים
קרטון ביצים גדולות מאוד XL - יתייקר ב-50 אגורות ומחירו יהיה מעתה 12.8 שקלים
קרטון ביצים בגודל בינוני M - יתייקר ב-70 אגורות ומחירו מעתה 13.9 שקלים

בממוצע יתייקרו הביצים ב-4.6 אגורות לביצה ובממוצע יתייקר קרטון ביצים שבפיקוח ב- 56 אגורות. ייקור הביצים ייכנס לתוקף רק לאחר ששרת החקלאות והאוצר יאשרו אותו. שרת החקלאות אורית נוקד כבר אישרה את המחירים החדשים ואישורו של שר האוצר יובל שטייניץ צפוי להתקבל בשעות הקרובות.