הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר התמ''ת ביקר במועצה אזורית מגילות ים המלח


השר ואנשי משרדו נפגשו עם ראש המועצה וראשי יישובים מהאזור על מנת לשמוע על ההתקדמות והחסמים בקידום הנושאים שנדונו במסגרת ביקורו הקודם לפני כחצי שנה. שר התמ''ת הבטיח כי יפעל לקידום נושא ההתיישבות באזור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  06-11-2012


שר התמ''ת וצמרת משרדו בסיור במפעל אהבה בים המלח, צילום :ברק גרנות
שר התמ''ת וצמרת משרדו בסיור במפעל אהבה בים המלח, צילום :ברק גרנות

שר התמ"ת שלום שמחון, מנכ"ל המשרד שרון קדמי ובכירים במשרד התמ"ת, סיירו הבוקר באזור מועצה אזורית מגילות ים המלח. השר ואנשי משרדו נפגשו עם ראשי יישובים מהאזור ועם ראש המועצה האזורית מרדכי (מוצי) דהמן, על מנת לשמוע על ההתקדמות והחסמים בקידום הנושאים שנדונו במסגרת ביקורו הקודם לפני כחצי שנה.

מרדכי דהמן ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח התלווה לשר שמחון בסיורו באזור, ועדכן אותו בכל הנוגע לגידול בהיקפי ההתיישבות באזור כגון: הגעתן של משפחות צעירות לאזור, התקדמות מיזמי תיירות שונים ושיתופי פעולה בין מגדלי תמרים ישראלים ופלסטינים הפועלים יחדיו להגברת הייצוא של התמרים המגודלים האזור.

השר שמחון שמע מהתושבים שישנו ביקוש גדול למגורים באזור, אך לדבריהם הבנקים למשכנתאות מערימים קשיים על המבקשים משכנתא לבניית בית. כמו כן, ביקשו ראשי היישובים מהשר שמחון לוודא כי כל היישובים באזור יכללו תחת ההגדרה של עדיפות לאומית, לפעול למציאת פתרונות חינוכיים לגיל הרך עבור הורים עובדים ולסייע בהגברת התקצוב הממשלתי המיועד לקידום ההתיישבות בפריפרייה.

השר שמחון סיכם ואמר כי התרשם מהפיתוח באזור, המוטיבציה של ראשי ההתיישבות להרחיב את הגידול באוכלוסייה והופעת חברות ביומד, המשוועות להשקעה ואוכלוסייה בעלת השכלה רלבנטית: "אין לאיש ספק שעתיד ההתיישבות באזור תלוי בגידול הדמוגרפי ובהגעת אוכלוסייה צעירה ותורמת, שתספק איכות חיים לתושבים וחזון לחבל הארץ הנהדר הזה. מדובר בצורך לאומי ומשרד התמ"ת יפעל על מנת לספק מענה הולם לצורך הזה".